• Anonym (Pernilla)

Andligt, kontakt med medium om min situation

Vet att man ska ta det som medium säger med en nypa salt, men ni som har mer erfarenhet av detta, hade varit tacksam om ni ville diskutera lite med mig.

Blev lämnad för några månader sedan, väldigt plötsligt och utan förklaring. Hade så svårt att sluta grubbla över varför och la all skuld på mig själv. Kontaktade då ett medium som jag känner lite. Hon gav en förklaring och kunde förstå. Sedan sa hon att hon var helt säker på att han skulle kontakta mig igen, men att det skulle dröja.

Ångrar så att jag fick höra det, för det gav ett hopp om återförening som aldrig kommit.

Jag har levt som vanligt, jobbat, ätit, tränat, umgåtts med familj och vänner. Och dejtat.

Tycker ändå att det är sååå intressant med det mediala så ett par månader efter uppbrottet kontaktade jag ett annat medium, fast då allmänt om mitt liv. Hon började med att ta upp den här mannen som jag har svårt att släppa? hon beskrev hans utseende, hans jobb och hur han är som person och allt stämde. Bland annat sa hon att han har smilgropar och medan jag tog fram en bild för mig själv för att kolla om han har smilgropar så sa hon att hon ser honom i en blå skjorta, vilket var vad han hade på sig på den bilden?

Jag frågade om jag kommer träffa någon ny snart och hon sa att mitt ex kommer att ta kontakt med mig i april eller maj och att vi skulle få en nystart. Detta har inte hänt och jag har släppt honom mer och mer såklart.

Men jag är så paff över att dessa medium lyckats träffa så rätt på så mycket, men att de ändå sa en sådan sak som fick mig att hoppas på något som inte slog in?

ALLT annat hon tog upp har hänt, även de saker jag absolut inte trodde på då. Att jag skulle få en oväntad summa pengar på ett par tusen bland annat, och plötsligt har mitt fack förhandlat fram att vi fick två tusen extra i nån form av bonus? saker jag skulle komma att se och vara med om? är helt mållös?

Vore kul och intressant att som sagt diskutera med andra som kan mer om sånt här :)

• Svar på tråden Andligt, kontakt med medium om min situation
  • Anonym (Y)

Min uppfattning är att det är trams och ingenting annat. De är bluffmakare.

• Anonym (2,5 st)

Jag har kontaktat 2 medium och 1 tidigare-liv-terapeut, alla tre med det syftet, tidigare liv. Det var mäkta intressant. En av dem fick en hel del riktiga uppgifter om mig, vid förfrågan så klart, en fick fiktiva uppgifter och en fick ingenting.  Mycket intressant att se resultaten av dessa, som var vilt spridda och en hel del tagna direkt från skön- och historielitteraturen.

Hur myckt uppgifter gav du ditt medium i förväg? Hur mycket research för hot reading tror du att hon gjorde innan du kom? Hur mycket av det hon sa var ren warm reading/barnum efffect?

Svar på tråden Andligt, kontakt med medium om min situation