Inlägg från: Earlgrey |Visa alla inlägg
  • Earlgrey

    våga ta kontakt

    Hej, för ett år sen tog jag mod till mig och tog kontakt via facebook med en kille som jag är lite intresserad av.... Jag frågade om vi kunde ta en fika och eventuellt bowla eller göra nån annan aktivitet oxå... Jag fick ett trevligt svar men Nej tack jag dejtar någon ...  Nu har det gått ett år sen och jag har sett på en dejtingsida att han fortsatt är singel... 
    Jag har sett honom några gånger i mataffären men inte vågat heja... 
    För en vecka sedan så var jag ute och gick och upptäckte att han satt på parkbänken och jag gick mot honom och framför, så då hejade jag men sen tittade jag bort och gick vidare... han vinkade och sa hej men sen fortsatte han kolla i sin mobil telefon och jag gick vidare och gick på ute dasset där i parken. Men jag vågade inte gå tillbaka och stanna och prata med honom....
    Jag var där med vänner men dom var inne i skogen just då... så jag väntade på dom... så jag hade ju haft all tid i världen och småprata med honom... Vi har gemensamma bekanta och jag skrev en vänförfrågan på facebook som han besvarade men egentligen så har jag alldrig pratat med honom. Sagt hej ngn gång bara....  Vi har setts i större sammanhang och jag har inte vågat ta kontakt och jag tittar bort eller ner i backen om han kommer i närheten. Jag är bara så trött på att vara så blyg och inte våga ta kontakt. Jag har varit singel väldigt länge och om jag tar upp det här med vänner tycker jag dom blir alldeles för ... va ska man säga, dom gör en grej av det... och jag skulle helst inte vilja det utan avdramatisera det.... För jag tycker det finns saker som talar för och emot honom som jag har sett på facebook bland annat...och jag vet inte om han har något intresse heller...men jag tänker man kan väl bli vänner, eller i alla fall kanske ta en fika ihop. Men egentligen så känns det supernervöst att ta en fika med honom.... 
    Jag vet inte men  jag är rädd att få tunghäfta, att han ska se att jag har visst intresse och bli kylig och avvisande om han inte är intresserad tillbaka...
    Hur kan man bete sig utan att verka för på samtidigt som man har visst intresse...
    Tack för lite tips och råd! 

Svar på tråden våga ta kontakt