Lämna urinprov i vad??
På fredag ska jag till MVC och lämna urinprov... men vad ska jag ha de i?? Ska dit på eftermiddagen, och jag skulle ta morgonurinet.
Så vad ska man förvara de i??
På fredag ska jag till MVC och lämna urinprov... men vad ska jag ha de i?? Ska dit på eftermiddagen, och jag skulle ta morgonurinet.
Så vad ska man förvara de i??
Hihi..... jag fick med mej plaströr därifrån efter första besöket... men nån slags mugg kanske med lock
Själv HÖLL jag mej i 3 timmar för jag hajade inte att man kunde ta med sig dit..... Lycka till !
En barnmatsburk/syltburk???
har du ingen liten burk hemma som får slängas sen.. t.ex såndär som pizzasallad brukar vara i när man köper hem pizza..
Ska rota lite i skåpen...
Men borde man inte kunna gå ner dit och fråga efter ett rör annars??
I annat fall kan du köpa ett urinprovrör på Apoteket för ett par kronor
Kila ner och hämta ett rör!!
du kan gå dit o fråga efter ett rör!!
Finns även rör att hämta hos apoteken!
Hej,
Jag har lämnat urin prov två gånger och båda gångerna har det inte varit morgon urinen. De har tyckt att det varit helt ok ändå. Fast slå en pling och fråga.
tack så mycket för alla tips..
Ska kika in på apoteket innan jag går till jobbet, annars vandrar jag upp till vårdcentralen senare.
tack tack
Har fått plaströr från MVC gången innan.
Gå dit och hämta ett eller ring och kolla hur de tänkt sig!
Jag har jobbat på labb och man får se alla möjliga brukar/kärl som de kommer med
Oftast så ger man ju pat ett rör direkt
Brukar oxå få rör på vårdcentralen..säg åt din bm att du vill ha ett par att ha hemma till en ev. nästa gång.
Nån gång har jag tagit nån liten burk..