Kvinna1989 skrev 2021-08-15 20:33:29 följande:
Oj, okej ja man vet ju inte vad som händer. Nu på lvällen har jag haft mensverk liknande i kanske 5-30 minuter och sen försvinner de helt, men inga fler onda värkar. Så blir spännande detta.
Hur startade din förlossning då? Gjorde du något speciellt?
Livmodertappen var inte påverkad (om man förstod de rätt?) Men jag hade regelbunda värkar under en så lång tid och dom registrerades , dom sa att fortsätter de såhär finns stor risk att tappen påverkas. Dom värkarna gjorde inte super ont, bara lite men var jobbiga.
Har en konstig känsla där nere nu, men de kanske hör till.. har bara inte haft de förut.
Vettnet
Kvinna1989 skrev 2021-08-15 20:33:29 följande:
Oj, okej ja man vet ju inte vad som händer. Nu på lvällen har jag haft mensverk liknande i kanske 5-30 minuter och sen försvinner de helt, men inga fler onda värkar. Så blir spännande detta.
Hur startade din förlossning då? Gjorde du något speciellt?
Livmodertappen var inte påverkad (om man förstod de rätt?) Men jag hade regelbunda värkar under en så lång tid och dom registrerades , dom sa att fortsätter de såhär finns stor risk att tappen påverkas. Dom värkarna gjorde inte super ont, bara lite men var jobbiga.
Har en konstig känsla där nere nu, men de kanske hör till.. har bara inte haft de förut.
Vattnet gick för mig på morgonen, stod i badrummet och fixade håret så gjorde inget speciellt. Värkarna drog igång rätt direkt efter det, men rätt svaga till en början. 4 timmar senare var ungen ute. :O Men allt gick bra!
Oj, ja då förstår jag. Hur ofta hade du värkar då? Jag har endast sammandragningar när jag rör på mig, inte när jag tar det lugnt. Men ibland kan de sitta i länge och det räcker inte att jag sätter mig ner utan behöver lägga mig. När de håller i sig ett tag kan det kännas som när man får kraftigt håll och även att det känns tungt nedåt mot underlivet. Funderar på om det är förvärkar jag har eller om det bara är sammandragningar. Vet inte om man kan bli sjukskriven för sådant här eller om man bara får kämpa igenom det. Är ju lite orolig att det här barnet ska komma ännu tidigare än det första.
Om det känns som mensvärk skulle jag säga att det är värkar du har, så håll lite koll på dem, hur ofta de kommer och sådär. Jag tror att det inte dröjer så länge innan du har en bebis!