Anonym (orolig) skrev 2021-08-15 21:25:22 följande:
Ciao!
Jag misstänker att jag kan vara gravid. Tog ett test och tycker mig ana ett spökstreck. Ser
ni samma
vad jag ser? Borde antagligen ha mens i dagarna,
men eftersom
jag slutat med
minipiller ett
par veckor tillbaka,
är
det
lite oklart. Kommer självklart ta nytt test snarast,
men jag tycker mig se ett svagt streck. Har barn sedan innan,
och minns att
med yngsta var det såhär i början.

Var skulle strecket vara i så fall? Just det här testet ser inte riktigt ut som andra jag sett eller själv använt, så jag är osäker på vad som är vad. Där är ju två tydliga streck; jag antar att det nederst i bild är maxstrecket, och det överst i bild är kontrollstrecket? Sen ser det ut som att det är nåt slags annat porösare material som går från nedre änden av testet (lr från ditt finger), förbi det jag antar är maxstrecket, upp till kanske 5 mm från det jag antar är kontrollstrecket, och i slutet av det materialet är där ju ett tydligt streck också, kanske 5mm under det jag antar är kontrollstrecket, men det är ju svårt att säga om det bara är kanten på det porösare materialet, eller om det är ett faktiskt teststreck? Sen tycker jag mig även se ett väldigt svagt streck mellan kanten på det porösa materialet och det jag antar är maxstrecket; inte riktigt mitt emellan, utan lite närmare kanten än maxstrecket. Är det det du tänker på?