Pyssel för vuxen på liten budget
Hej alla kloka!
Jag sitter här igen helt sysslolös och bara längtar efter att ha något att göra med händerna och lära mig saker. Jag tittar ihjäl mig på youtube-videor där folk gör ljus och tvål, syr, ritar och färglägger. Oh, jag skulle så gärna kunna färglägga. Varje gång jag läser en manga eller en gammal barnbok med sketcher/enkla bilder med bara linjer så kliar det i fingrarna. Vika origami, och, gud, stengodsfigurerna jag fick måla i högstadiet. Oh, vad jag önskar att jag kunde få tag på såna, men jag vet inte ens vad jag ska leta efter. Jag har försökt lite smått men det är inte alls samma sak jag hittar på nätet idag gentemot det vi hade i skolan då. Och varje gång en högtid kommer, särskilt jul, så vet jag inte var jag ska ta vägen med alla mina pysseldrömmar.
Så jag frågar er, alla kloka, var ska jag ens börja? Särskilt med min lilla budget om max 200 kr i månaden. Men jag är så klart beredd att spara eller köpa in saker jag behöver lite pö om pö. Coop har erbjudande på träfärgpennor den här veckan och jag är så sugen, men de är ju för barn så de är kanske inte de bästa pennorna för en vuxen....
Vad gör ni för pyssel? Var köper ni sakerna och vad kostar de? Jag vill så gärna men har så svårt att hitta, vare sig vad jag vill göra innom mig eller sakerna som behövs för att göra det.