Ni som gått över tiden
Ni som gått över tiden, hur länge gick ni över? Vad vägde & hur långa var era barn när dom kom?
Är de svårare o föda ett större barn?
Ni som gått över tiden, hur länge gick ni över? Vad vägde & hur långa var era barn när dom kom?
Är de svårare o föda ett större barn?
2 dagar. 53 lång, vägde 4,1. Blev katastrofsnitt.
Det ska inte vara svårare. Gick över 10 dagar, barnet vägde 3,3 kg och var 50 cm lång, snabb och smidig förlossning.
Äldsta 15 dagar över tiden, drygt 5kg och 56 lång. Akut snitt.
Yngsta 14 dagar över tiden, drygt 4kg och 53 lång. Urakut snitt.
Vikten är tydligen inte det tuffaste, utan ett mindre barn med stort huvud sägs vara värre. Har aldrig fött vaginalt så jag vet inte. Men sen behöver inte bebisen bli jättestor för att man går över tiden heller, min syrra blev igångsatt 14 dagar över och födde en plutt på 3,2kg.
Går man väldigt länge över tiden blir barnen överburna och tappar i vikt. Hände en vän till mig. Hon tyckte aldrig b.f-datumet stämde och det visade sig att hon hade rätt när barnet äntligen föddes för han var klart överburen.
Äldsta 15 dagar över tiden, drygt 5kg och 56 lång. Akut snitt.
Yngsta 14 dagar över tiden, drygt 4kg och 53 lång. Urakut snitt.
Vikten är tydligen inte det tuffaste, utan ett mindre barn med stort huvud sägs vara värre. Har aldrig fött vaginalt så jag vet inte. Men sen behöver inte bebisen bli jättestor för att man går över tiden heller, min syrra blev igångsatt 14 dagar över och födde en plutt på 3,2kg.
Gick 11 dagar över tiden med båda mina barn.
Pojken vägde 3500 o tjejen 4000, båda 51 cm.
Snabba o enkla förlossningar.
Jag har gått över tiden med båda barnen. Cirka två veckor båda två. Pojken var 4 kg och 52 cm. Flickan var 3.8 kg och 54 cm. Det blev vaginal förlossning båda gångerna och det har gått bra, men det tog cirka 12-14 timmar båda gångerna.
Går man väldigt länge över tiden blir barnen överburna och tappar i vikt. Hände en vän till mig. Hon tyckte aldrig b.f-datumet stämde och det visade sig att hon hade rätt när barnet äntligen föddes för han var klart överburen.
Blev igångsatt på bf +15 och födde efter midnatt så det blev bf+16
Vikt 3180 gr och längd 48 cm
Gick 12 dagar över tiden. 53 cm lång och 3,9 kg. Förlossningen gick bara bra. Det hemska kom efteråt när moderkakan inte ville lossna. Det var det värsta med min förlossning. Gjorde obeskrivligt överjävligt ont när två pers tryckte på var sin sida om magen och en tredje drog i navelsträngen för att få den att lossna! Usch!
Inte bra att gå över tiden. Risken för att barnet dör i magen ökar och i många länder väntar man inte längre än till vecka 41 numera.