• kultur­enskal­eva
    Tue 17 Aug 2021 16:08
    647 visningar
    15 svar
    15
    647

    Kritisera ditt eget kön

    Det blir ju lite könskrig ibland, att man säger att män är si och kvinnor är så. Det är ju lätt att man blir blind och tycker sitt eget kön är det vettiga och som alltid har rätt.

    Men i denna tråd får man bara ge kritik åt sitt eget kön. Så jag börjar. Jag tycker det ligger en del sanning i att många av oss män tänker med kuken. Särskilt när vi är yngre. Det är "pitten först och han efter" som gäller. När vi blir äldre så inser vi dock att ett par silikonbröst och en stor rumpa inte är det viktigaste hos en kvinna.

    Så nu är det någon annans tur. Någon kvinna kanske?:)

  • Svar på tråden Kritisera ditt eget kön
  • Tue 17 Aug 2021 16:18
    #1

    Irriterar mig på att många(inte alla ) kvinnor har så svårt att umgås i grupp - det är för mycket "du och jag, min BFF" och så får andra inte plats

  • Tue 17 Aug 2021 16:52
    #2
    +1

    Jag blir förvånad och besviken på att det fortfarande finns ett antal män som inte bryr sig om kvinnans njutning utan bara kör på och sen avbryter när de själva fått sitt. Det är beklämmande och att det dessutom gäller unga män som absolut borde veta bättre. Sånt hör hemma på 1800-talet och inte idag.

  • Anonym (??)
    Tue 17 Aug 2021 17:00
    #3
    kulturenskaleva skrev 2021-08-17 16:08:52 följande:

    Men i denna tråd får man bara ge kritik åt sitt eget kön. 


    why?
  • Anonym (??)
    Tue 17 Aug 2021 17:02
    #4
    Anonym (??) skrev 2021-08-17 17:00:52 följande:
    why?
    Alltså, varför ge kritik åt någon alls, skulle jag skriva 
  • kultur­enskal­eva
    Tue 17 Aug 2021 17:08
    #5
    Anonym (??) skrev 2021-08-17 17:00:52 följande:
    why?
    Det handlar om att kunna se fel och brister hos den könstillhörighet man själv tillhör.
  • Tue 17 Aug 2021 17:08
    #6
    -1 +1

    Jag har flera kvinnor i min omgivning som gett bort ansvar och medbestämmande till en man, tex genom att bli hemmafruar eller flytta till en man långt bort från familj och socialt nätverk, utan försörjning. Att aktivt göra sig själv lite mer maktlös och utelämnad åt en mans godtycke... varför gör man så?!

  • Tue 17 Aug 2021 17:43
    #7
    Anonym (??) skrev 2021-08-17 17:00:52 följande:
    why?
    Kanske för att det redan finns gott om trådar där man spyr galla över motsatta könet?
  • Tue 17 Aug 2021 20:41
    #8

    Självkritik är inte FL-folkets bästa gren så som jag misstänkte blir det en ganska mager tråd...

  • Anonym (Kvinn­a)
    Wed 18 Aug 2021 12:25
    #9
    +2

    Jag skäms över de kvinnliga feminister som vurmar för att kriminella invandrarmän ska få uppehållstillstånd i Sverige men inte bryr sig om alla våldtäkter som begås av bla dessa män!

  • Anonym (Bitch­)
    Wed 18 Aug 2021 13:09
    #10

    Retar mig på kvinnor som saknar driv och handlingskraft och som bara flyter med som någon sorts barkbåt utan styrning.

  • Anonym (ung i sinnet­)
    Wed 18 Aug 2021 19:34
    #11

    Retar ihjäl mig på kvinnor som tror att alla andra kvinnor är lärare eller jobbar i vården.

    Värsta nånsin var på svärmors begravning när tanterna runt bordet till kaffet  frågar mig och svägerskan VILKEN skola i stan vi jobbar på. De kunde alltså inte ens tänka sig att det fanns nåt annat ställe att jobba på om man är av kvinnokön eller?

    GAH! Demon

  • Anonym (Retan­)
    Wed 18 Aug 2021 19:42
    #12
    -1 +2

    Jag irriterar mig enormt på de kvinnor som inte låter sina barns fäder vara föräldralediga.

    Jag har också skitsvårt för kvinnor som för över puckade ideal till sina döttrar, tex genom att hålla på en massa med deras utseende, prata om hur viktigt det är att de är söta eller gnälla över att de själva är feta, fula utan smink mm.

  • Anonym (Kvinn­a)
    Wed 18 Aug 2021 23:46
    #13
    +1
    Anonym (Retan) skrev 2021-08-18 19:42:32 följande:

    Jag irriterar mig enormt på de kvinnor som inte låter sina barns fäder vara föräldralediga.


    Det handlar snarare om att mannen ofta tjänar mer så att det inte är möjligt ekonomiskt att fadern är pappaledig än att kvinnan inte tillåter det. Så problemet är väl snarare en fråga om ojämlikhet mellan könen inom arbetslivet och att män fortfarande tjänar mer trots likvärdig utbildning och erfarenhet.
  • Thu 19 Aug 2021 02:21
    #14

    Jag får nog kritisera att många icke-binära/gender fluids är ganska.... hjälp, jag hittar inget bra svenskt ord/uttryck.... high strung, när det kommer till sin egna könsidentitet. Vilket, ja, visst, jag förstår, men jag kunde nog önska att de var lite mer avslappnade och inte tar precis allt som blir fel eller konstigt som en personlig attack., framför allt inte när det sker av misstag. 


    We need to take the wrong steps sometimes to find the right path.
  • Anonym (ung i sinnet­)
    Thu 19 Aug 2021 17:41
    #15
    Anonym (Kvinna) skrev 2021-08-18 23:46:58 följande:
    Det handlar snarare om att mannen ofta tjänar mer så att det inte är möjligt ekonomiskt att fadern är pappaledig än att kvinnan inte tillåter det. Så problemet är väl snarare en fråga om ojämlikhet mellan könen inom arbetslivet och att män fortfarande tjänar mer trots likvärdig utbildning och erfarenhet.
    Nåja. Det har funnits ett gott antal trådar här på FL där kvinnor kräver att vara hemma ett helt år/inte vill tillbaka till jobbet.

    Och har man ett pissigt stressigt jobb så är det väl så, men kollektivarlönerna har minst skillnader mellan könen.

    Den som tjänar mer borde rimligen kunna spara, så det är ingen ursäkt överhuvudtaget om man har någon form av planeringsförmåga och inte bara fastnar i varandra lite hipp som happ och så ploppar det fram en bebis.

    Det är den som har låg lön som inte har råd att sitta hemma och tappa pension, men kvinnor verkar rätt dåliga på att greppa den lilla detaljen.
Svar på tråden Kritisera ditt eget kön