• Anonym (Vill veta)

Dålig partner?

Hej!

Skulle vilja veta vad du som läser detta kännetecknar en dålig partner. Pojkvän eller flickvän.

• Svar på tråden Dålig partner?
  • Anonym (Dork)
    Anonym (Vill veta) skrev 2021-08-17 17:50:32 följande:

Hej!

Skulle vilja veta vad du som läser detta kännetecknar en dålig partner. Pojkvän eller flickvän.

Opålitlig. Illojal.
  • Anonym (—-)

Inte håller ord

Svartsjuk

Lögnaktig

Aggressiv

Högt bekräftelsebehov

Oordnad tillvaro

• Anonym (Mycket)

Allt som får en att själv må dåligt. 

• Anonym (Xylofon)

Kontrollbehov

Inte villig att kompromissa

Sätter sig själv först i alla sammanhang

Dricker alkohol ofta, gärna och mycket

Offerkofta

• Jemp

Finns många sätt man kan vara dålig partner på tänker jag.

Kontrollerande, svartsjuk, egoistisk och oempatisk, inte prioritera partnern tillräckligt, inte vara jämställd.

Sen finns det såklart saker som kan göra en partner dålig för mig men inte andra (olika livsmål och värderingar).

• Anonym (L)

Finns ju hur mycket som helst så är omöjligt att få med allt som gör en partner dålig men här är en del av det:

Oärlig, illojal, snål, egoistisk, icke hjälpsam eller omtänksam, prioriterar sig själv och alla andra före förhållandet, inte villig att kompromissa om saker och ting, avsaknad av kommunikationsförmåga, kan inte visa kärlek eller vara intim och gullig, anstränger sig inte för sin partner, aggressiv, lättkränkt, tar på sig offerkoftan direkt, saknar humor och vill aldrig hitta på något, kan inte ge komplimanger eller säga fina saker, dryg, lyssnar inte, kan inte erkänna sina egna misstag, trycker ner en, skyller alltid ifrån sig på andra, kan inte hjälpa till eller ta ansvar, tror sig veta bäst osvosvosv.

Sedan är det ju så att alla har bra och mindre bra sidor men det finns ju vissa saker man inte kan acceptera och om de bra sidorna inte överväger de dåliga sidorna så funkar det inte.

• Anonym (Jultomten)

Det finns mycket. Man måste se till helheten för att avgöra det.

Jag har dock några deal breakers: illojalitet, oärlighet, avsaknad av humor, inte hjälpsam eller omtänksam, egoistisk, kan inte visa kärlek eller ömhet. Det finns fler saker också.

Viss svartsjuka gör mig ingenting. Det är bara gulligt och visar på att han tycker om mig, såvida det inte går till överdrift (pratar alltså inte om psychon här).

• Anonym (Psss)
    Anonym (Jultomten) skrev 2021-08-17 19:21:17 följande:

Det finns mycket. Man måste se till helheten för att avgöra det.

Jag har dock några deal breakers: illojalitet, oärlighet, avsaknad av humor, inte hjälpsam eller omtänksam, egoistisk, kan inte visa kärlek eller ömhet. Det finns fler saker också.

Viss svartsjuka gör mig ingenting. Det är bara gulligt och visar på att han tycker om mig, såvida det inte går till överdrift (pratar alltså inte om psychon här).

Tycker också det är konstigt att så många tycker att svartsjuka är en dealbreaker. Absolut att sjuklig svartsjuka kan vara det. Men i övrigt skulle jag nästan tvärtom ta illa upp om min partner inte alls brydde sig om tex nån kille skulle vara efter mig eller nåt liknande.

Googla på "svartsjuka" och "sunt för förhållandet" så får ni se att det finns psykologer som tror att det är bra för förhållanden men ett uns svartsjuka. Det driver förhållandet framåt genom att man inte tar sin partner för givet och man anstränger sig extra vilket föder positivitet i förhållandet.

Känner man ingen oro någonsin över att mista sin partner så undrar jag om känslorna är de rätta
  • Jemp

Och diverse olagligheter såklart: misshandel, sexuellt utnyttjande, aggressivitet i allmänhet.

• Anonym (Jultomten)
    Anonym (Psss) skrev 2021-08-17 19:33:16 följande:

Tycker också det är konstigt att så många tycker att svartsjuka är en dealbreaker. Absolut att sjuklig svartsjuka kan vara det. Men i övrigt skulle jag nästan tvärtom ta illa upp om min partner inte alls brydde sig om tex nån kille skulle vara efter mig eller nåt liknande.

Googla på "svartsjuka" och "sunt för förhållandet" så får ni se att det finns psykologer som tror att det är bra för förhållanden men ett uns svartsjuka. Det driver förhållandet framåt genom att man inte tar sin partner för givet och man anstränger sig extra vilket föder positivitet i förhållandet.

Känner man ingen oro någonsin över att mista sin partner så undrar jag om känslorna är de rätta

Exakt.
Svar på tråden Dålig partner?