Inlägg från: Anonym (jaha) |Visa alla inlägg
  • Anonym (jaha)

Älskar henne

Kalles92 skrev 2021-08-19 13:50:52 följande:
    Jo, men inte alltid lätt att avstå
    Precis, och det är när det blir svårt som man visar vad man går för.

Alla kan ju göra rät är livet leker och allt flyter på som man vill, det är när det blir svårt som man ser skillnaden mellan vilka som klar det och vilka som inte gör det
  • Anonym (jaha)
    molly50 skrev 2021-08-19 12:04:28 följande:
    Tycker du at det är moget att sätta sig själv och sina egna behov främst när du snart ska få barn?
    Och tycker du det är moget att inte våga stå för dina misstag?
    Tycker du det så får du ta att du får kritik för att du beter dig som ett svin.
    Exakt,. vem fan vill ha en pappa som bara släpper allt och gör något som han tycker är roligare så fort det blir jobbig?

Jag vill inte ens tänka på vad för slags förälder TS kommer vara när han tänker så egoistiskt som han gör och prioriterar sig själv hela tiden. Tycker synd om både ungen och mamma, hon kommer förmodligen få göra ALLT.
  • Anonym (jaha)
    Kalles92 skrev 2021-08-19 13:57:03 följande:
    De är min feghet jag inte erkänner och inget annat. Jag ska som sagt inte göra om de. Jag kanske är ett svin i mångas ögon men om man inte är otrogen så är man inget svin
    Ehm, jo, att inte kunna stå för det man gör och lura sin partner att vara kvar i förhållandet med hjälp av lögner och undanhållande bara för att man själv ska slippa ta konsekvenserna av sitt agerande ÄR jävligt svinaktigt... och så länge du fortsätter bete dig svinaktigt så kommer du fortsätta vara ett svin.
  • Anonym (jaha)
    Anonym (Karma) skrev 2021-08-19 14:40:46 följande:
    Men nu får du väl ge dig. Han har varit otrogen och det är inte ok. Vadå göra allt? Jag förstår du att är överlycklig för att du hittat en till otrohet att frossa i.
    Men nu får du väl ge dig.... som du kanske sett så är det fler än jag som tycker att TS inte är en lämplig förälder... kan det ha nåt att göra med att TS prioriterar sig själv framför sambo och barnet och struntar i vad det får för konsekvenser kanske?

Om TS redan agerar omoget och egoistiskt innan barnet ens fötts, hur tror du han kommer agera under hela småbarnsperioden som brukar vara rätt jobbig för alla föräldrar?

Förstår att du är överlycklig över chansen att gnälla på mig (som du verkar göra i alla trådar) men låt inte det förhindra din förmåga att tänka rationellt och objektivt.... tycker du på allvar att fucka upp sitt förhållande när man har ett barn på väg är bra föräldraskap?
  • Anonym (jaha)
    Anonym (Karma) skrev 2021-08-19 18:40:31 följande:

[quote=81321557][quote-nick]Anonym (Karma) skrev 2021-08-19 18:34:12 följande:[/quote-nick][/quote]

Det vore ovanligt om det påverkade förmågan att dela på sysslor och vara pappa...byta bjölor och dammsuga går nog alldeles utmärkt. Enligt dig kommer hon troligen få sköta ALLT. Du är så underhållande.

Och du har inte svarat på fråga...
    Anonym (jaha) skrev 2021-08-19 18:25:41 följande:
     tycker du på allvar att fucka upp sitt förhållande när man har ett barn på väg är bra föräldraskap?
  • Anonym (jaha)
    Kalles92 skrev 2021-08-20 14:12:31 följande:
    De är väl om jag skulle erkänna att jag var otrogen. Annars skulle hon aldrig ge sig på mig
    Ja precis, du gör det som passar dig bäst ALLTID. Dvs du är en egoist.
    Och sen vill du att folk ska tro på att du aldrig kommer göra om det?

Jag menar du agera nu lika egoistiskt som du gjorde när du var otrogen, du tänker bra på vad som är bäst för dig och skiter i alla andra. Dvs det är så du är som person och så kommer du såklart fortsätta bete dig tills den dagen då du blir en bättre person. Med det kommer ju aldrig ske så länge du alltid agerar till ditt eget eget bästa oavsett vad det kostar andra och ser alltid till att komma undan med din egoism.

Det finns liksom ingen väg runt det, du är en egoist tills du bevisat motsatsen genom att sluta bete dig som en egoist, tomma ord och falsk ånger (dvs då du enbart ångrar att de sket sig för dig men skiter i vad du gjort mot andra) gör inte dig till en bättre människa. 
  • Anonym (jaha)
    Kalles92 skrev 2021-08-20 15:55:13 följande:
    Man måste kunna lita och ge folk en ny chans, även mig. Dubbar bestämt att du tror att jag alltid kommer vara otrogen och de är upp till dig. Men jag vet att du har fel.

Klart att jag försöker komma undan. Vem vill ens ta konsekvenser? Du känner mig inte! Jag är verkligen inget ego. Lite feg men inget ego. De är skillnad.

Sen om jag skulle vara otrogen igen. Isåfall skulle jag vara ett jävla äckel som inte skulle förtjäna henne.

Men nu var de bara ett dumt beslut som jag aldrig kommer göra om
    Nejdå, man kan ge människor som man tror kan bli bättre en ny chans, egoistiska människor som bara vill rädda sitt eget skinn till varje pris och inte ångrar ett skit av vad de gjort utan bara skyller ifrån sig ska man absolut inte ge en ny chans. Det är ju väldigt dumt att ge någon som gett dig en fet smäll en chans att ge dig en till, eller hur?

Ja det är ju det som skiljer dig från andra och gör dig till den egoist du är. Egoister tänker bara på sig själva och ser alltid till att komma undan. Icke egoister står för vad de gör även om det står dem dem dyrt. Egoister flyr konsekvenserna av sitt agerande medan andra tar konsekvenserna för sitt agerande.

Nej du ÄR redan ett äckel som inte förtjänar henne för det är uppenbart att du inte ångrar ett skit eller tar ansvar för vad du gör utan vill bara komma undan så lätt som möjligt för dig.
  • Anonym (jaha)
    Kalles92 skrev 2021-08-21 22:13:40 följande:
    Klara av vad?
    Men kalle, du har ju redan avslöjat dig själv som ett troll. Drömmer
  • Anonym (jaha)
    Kalles92 skrev 2021-08-21 23:20:51 följande:
    Jaha, de är alltså du som försöker sätta dit mig. Men jag menade som sagt en kopp kaffe och inget annat. Skriver även här att var snäll och sluta med sådant skit. Jag gjorde misstag och jag är inte sådan egentligen. De du gör nu är att folk ska tro att jag är ett äckel.
    Jag bara avslöjar dig för vad du är.. ett patiskt litet troll
  • Anonym (jaha)
    Kalles92 skrev 2021-08-22 00:06:49 följande:
    Jag är verkligen inget troll. Kom bed bevis istället för lösa anklagelser
    Ok så du sitter bara här ok säger att du ångrar att du bedrog din sambo samtidigt som du försöker få till en träff med en tjej i en annan tråd.... givetvis bara för "kaffe"... jamen visst serru Tomte
  • Anonym (jaha)
    Kalles92 skrev 2021-08-22 00:18:47 följande:
    Men de är sant! Jag tror att du har snuskig fantasi men att dricka kaffe får man la göra med vem som helst?
    Fråga din sambo och se vad hon tycker om det
Svar på tråden Älskar henne