• Anonym (Lover)

Kysser ni med tungan bara när ni ligger?

Hej. 
    Tungkyssar är mysigt, men min sambo har påmint mig om att jag bara vill det när vi har sex. Och så är det nog, fast jag inte tänkt så mycket på det. Och börjar hon kyssas så tror jag alltid att hon vill ha sex, säger hon.

Är jag ensam om detta fenomen med tungkyssar eller är det en s.k mansgrej?

• Svar på tråden Kysser ni med tungan bara när ni ligger?
  • Anonym (NN)
    Anonym (Puss/kyss) skrev 2021-08-19 08:31:10 följande:

Håller med till 100. Jag älskar att kyssas vill jag börja med. Men det var så jobbigt att när vi kysstes maken och jag upplevde jag press på mer. Han blev hård och jag blev avtänd. Han kunde inte rå för det men det blev jobbigt för mig. Han trodde nog jag skulle blir glad och fortsätta men det passar kunde alltid. Vi pratade ofta om det men det blev aldrig bra. Ibland tryckte han sig mot mig eller ville jag skulle känna...kolla vad du gör med mig typ....Det är inte alltid lyckas att göra så...så det blev att jag drog mig undan.inte heller bra.

Samma här. Vi pratade och pratade om det. Var gifta i femton år men det blev aldrig bättre. Men nu, med min nya man är det som natt och dag. Han tar ansvar för sin egen kåthet, och njuter själv av att hålla på det lite vilket gör att det blir en helt annan grej!
  • Anonym (pussas)
    Anonym (Lover) skrev 2021-08-19 08:31:02 följande:
    Nja, det här med hångel har vi inga problem med, detta handlade mer om kapitlet som avser tungkyssen. Vi tar mycket på varandra och hånglar upp varandra dagligen, men då kanske mer med pussar. Ständig press på att leverera sex tror jag ingen av oss känner, då vi dels har det frekvent men också där båda faktiskt kan avsäga sig inviter om man inte har lust. Där är vi nog 50/50.
    Ni hånglar ju inte om det bara är med pussar. Då pussas ni.

"Hångla upp varandra" där ska definitivt tungan vara involverad.

• Anonym (123)

Vi har nog inte hånglat på år. Han tycker inte om det och jag har slutat bry mig faktiskt. Vi har det bra på alla andra plan och sexet är väldigt bra. Jag känner helt enkelt inte att jag orkar göra en grej av det och tvinga honom till något han uppenbarligen inte finner roligt att göra, bara för att jag gillar det. Det är inte SÅ viktigt för mig.

Tråkigt? Ja. Men man kan inte få allt här i livet.

• Anonym (Man 50)
    KimLinnefeldt skrev 2021-08-19 08:48:35 följande:

Gift sen 20 år. Jag tog upp det med min fru härom dagen, att hon aldrig kysser mig. Aldrig. En puss när vi ses och när vi skiljs. Hon tar aldrig initiativ till en rejäl tungkyss, inte ens i sängen. Hon svarar på mina kyssar, men lite motvilligt, känns det som ibland. Annars har vi bra sexliv.

Sen jag pratade med henne har det blivit lite bättre, pussarna blir ibland lite kyssigare.

Jag förstår (av egen erfarenhet) att kvinnor kan känna sig invaderade när mannen visar kåthet. Män uppfostras att ta för sig, att överskrida gränser, att bejaka sina önskningar, att alltid vara kåta. Men det är inte biologiskt (hävdar jag) och alla såna kontakter måste inte leda till samlag. 

Det är nog som alltid viktigt att man pratar om det. Att kvinnan talar om vad hon vill och vad hon inte vill, att hon låter honom bli lite kåt men att de har en gemensam signal om att "inte ikväll, men gärna någon annan gång..."

Låter som min fru. Hon vill aldrig kyssas inte ens när vi har sex. Hon säger att hon känner sig ofräsch i mun sedan hon kom i klimakteriet och gillar inte kyssas längre. Annars har vi ett ganska bra sexliv, hennes lust har dalat sen hon kom i klimakteriet men blivit bättre med hjälp av leksaker. Jag saknar kyssarna mycket men sånt är livet.
  • Kvittning
    Anonym (Lover) skrev 2021-08-19 08:31:02 följande:

Nja, det här med hångel har vi inga problem med, detta handlade mer om kapitlet som avser tungkyssen. Vi tar mycket på varandra och hånglar upp varandra dagligen, men då kanske mer med pussar. Ständig press på att leverera sex tror jag ingen av oss känner, då vi dels har det frekvent men också där båda faktiskt kan avsäga sig inviter om man inte har lust. Där är vi nog 50/50.

Här hänger jag inte med. Hur kan man hångla utan tungkyssar? Det är väl just det som är hångel?

Och vad menar din tjej med att bara kyssas vid sex. Är det att hon inte vill det annars för att hon känner att du inte kan nöja dig med kyssar utan alltid vill ha mer, eller är det hennes egna grej att hon förknippar kyssar med sex och därför inte vill kyssas?

Vi börjar närma oss 20 år tillsammans och en dag utan tungkyssar händer nog bara om vi är osams.
  • Kvittning
    Kvittning skrev 2021-08-19 17:36:25 följande:

Här hänger jag inte med. Hur kan man hångla utan tungkyssar? Det är väl just det som är hångel?

Och vad menar din tjej med att bara kyssas vid sex. Är det att hon inte vill det annars för att hon känner att du inte kan nöja dig med kyssar utan alltid vill ha mer, eller är det hennes egna grej att hon förknippar kyssar med sex och därför inte vill kyssas?

Vi börjar närma oss 20 år tillsammans och en dag utan tungkyssar händer nog bara om vi är osams.

Läste visst lite fel, det var visst du som bara kysstes ordentligt vid sex. Skitmärkligt beteende. Du säger att ni hånglar dagligen (hur man nu gör det utan tunga). Det är väl bara att sluta pussas och börja kyssas ordenligt istället.
  • Anonym (Hmm)

Hmmm, inte tänkt på men .... det stämmer ju!
    Vi tungkysser bara när det ska knullas.
    Om det är jag eller hon eller båda som tappat?? Ingen aning men så har det blivit.
    Rätt uppvaknande insikt faktisk.
    Dessutom fick/tog jag alltid en "sov-tutte" när vi la oss på kvällen .....

• Anonym (A)
    Tukt skrev 2021-08-19 08:26:35 följande:
    När läppar berörs är det en puss, men med öppen mun, en kyss.
    Att det skulle vara baserat på kön har jag svårt att förstå.
    +1
  • Tom Araya
    Anonym (Lover) skrev 2021-08-19 08:11:04 följande:

Hej. 
    Tungkyssar är mysigt, men min sambo har påmint mig om att jag bara vill det när vi har sex. Och så är det nog, fast jag inte tänkt så mycket på det. Och börjar hon kyssas så tror jag alltid att hon vill ha sex, säger hon.

Varken eller... det är nog väldigt individuellt.

Själv älskar jag tungkyssar och gör det gärna ofta även utan sex.
  • Anonym (Puss/kyss)
    Tom Araya skrev 2021-08-20 11:37:50 följande:

Varken eller... det är nog väldigt individuellt.

Själv älskar jag tungkyssar och gör det gärna ofta även utan sex.

Nu saknar jag att kyssas. Då under småbarnsåren ville jag inte kyssas annat än i sängen. Fel men så var det. Kyssen blev en dold förväntan om mer och det klarade inte jag. Nu som singel blir det sällan..
  • Anonym (Bengt)
    Anonym (Man 50) skrev 2021-08-19 10:53:57 följande:
    Låter som min fru. Hon vill aldrig kyssas inte ens när vi har sex. Hon säger att hon känner sig ofräsch i mun sedan hon kom i klimakteriet och gillar inte kyssas längre. Annars har vi ett ganska bra sexliv, hennes lust har dalat sen hon kom i klimakteriet men blivit bättre med hjälp av leksaker. Jag saknar kyssarna mycket men sånt är livet.
    Vi ligger oftast på morgonen, och då tycker hon att hon har så dålig andedräkt. Jag tycker att hon kan fixa det med lite juice eller tandkräm, men hon påstår att det inte hjälper. Tråkigt att inte få ha härlig tungsex...
  • Anonym (aaa)
    Anonym (Lover) skrev 2021-08-19 08:11:04 följande:

Hej. 

Vi tungkysser väldigt lite. Kysser mest bara med läpparna, men långsamt, intensivt och innerligt. 
  • Anonym (Puss/kyss)
    Anonym (aaa) skrev 2021-08-20 15:57:10 följande:

Vi tungkysser väldigt lite. Kysser mest bara med läpparna, men långsamt, intensivt och innerligt. 

Och torrt....eftersom ingen tunga är med...
Svar på tråden Kysser ni med tungan bara när ni ligger?