• Stolt Farsa

    Hur jämställt är Sverige?

    Motivera gärna

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Hur jämställt är Sverige?
  • Stolt Farsa

    Själv tycker jag nog vi kan slå oss på brösten och ge oss en fyra

  • Jemp

    Svarade 3. Men vill egentligen inte formulera det som begränsningar utan olika förutsättningar.

    Kortfattat är vi väl bättre än många andra länder men inte tillräckligt bra. Och blir omkörda.

  • Stolt Farsa
    Jemp skrev 2021-08-19 16:05:48 följande:

    Svarade 3. Men vill egentligen inte formulera det som begränsningar utan olika förutsättningar.

    Kortfattat är vi väl bättre än många andra länder men inte tillräckligt bra. Och blir omkörda.


    Ja men det är det jag menar med begränsningar. Olika möjligheter
  • Anonym (E)

    Intressant att det är männen som inte ser några större problem med jämställdheten i Sverige....

  • Anonym (Yllet)

    Där jag själv står ger jag det en 4.

    Men som det låter i arbetarleden så blir det betyg 3 för helheten.

  • Anonym (X)

    Om man räknar bort incels, så klagar kvinnor mer än män. Annars tror jag det finns för och nackdelar både som kvinna och man. Men ändå hyfsat jämt är min bild.

  • Postman
    Anonym (E) skrev 2021-08-19 17:31:00 följande:

    Intressant att det är männen som inte ser några större problem med jämställdheten i Sverige....


    Fast alla i sverige får utbilda sig, jobba med vad man vill, gifta sig med vem man vill osv osv.

    Man är fri att välja som man vill. Vilka större problem tänker du på?
  • Jemp
    Postman skrev 2021-08-19 18:19:51 följande:

    Fast alla i sverige får utbilda sig, jobba med vad man vill, gifta sig med vem man vill osv osv.

    Man är fri att välja som man vill. Vilka större problem tänker du på?


    Här kommer min kommentar om begränsning kontra förutsättningar in.

    Lagstadgade rättigheter är desamma (om vi pratar cis-kön enbart), normer, uppfostran, bemötande, lön etc är det inte.
Svar på tråden Hur jämställt är Sverige?