• Next1

Present efter sommarjobbat?

Hej! Brukar man ge en liten present till arbetsplatsen på sin sista dag på sommarjobbet? Man brukar ju göra de efter praktik eller sin sista dag på sitt arbete men har bara varit där i sommar. Är det konstigt att köpa en chokladask eller liknande? Hur har ni gjort?

• Svar på tråden Present efter sommarjobbat?
  • Anonym (44åring)

Nä ingen present, bjud på fika.

• Anonym (Nurse Ratched)

Beror HELT på vad du har för arbetsplats. Jag skulle säga absolut NEJ, gör det inte, men jag arbetar på vårdavdelning. Många sommarvikarier och studenter gör detta, och det är alltid uppskattat men det spelar liksom INGEN roll. Tycker du det är kul att baka, så gör det, men ingen bryr sig egentligen. Alls.

• Anonym (.)
    Next1 skrev 2021-08-19 16:17:54 följande:

Hej! Brukar man ge en liten present till arbetsplatsen på sin sista dag på sommarjobbet? Man brukar ju göra de efter praktik eller sin sista dag på sitt arbete men har bara varit där i sommar. Är det konstigt att köpa en chokladask eller liknande? Hur har ni gjort?

Nej, man köper inte presenter. Man kan bjuda på fika om man vill. Ibland fixar företaget både fika och present till den som slutar.
  • Anonym (Aldrig)

Har varit på samma arbetsplats i 22 år i går faktiskt. Vi har två vikarier varje sommar och de har aldrig gett varken present eller fika. Så hos oss vore det märkligt.

• Anonym (Aldrig)
    Anonym (.) skrev 2021-08-19 17:02:22 följande:

Nej, man köper inte presenter. Man kan bjuda på fika om man vill. Ibland fixar företaget både fika och present till den som slutar.

Det tror jag är vanligare, bju på fika.
  • Anonym (Nej)

Nej, det gör man inte efter varken praktik eller sommarjobb. Bara om man haft fast anställning.

Svar på tråden Present efter sommarjobbat?