• Tomatmacka

Varför är media så jävla pk?

De tar jag ju bara parti för de onda (vänstern) men bryr sig inte ett dugg om oss som faktiskt byggde det här landet. Hur kommer det sig? Hatar dom oss?

• Svar på tråden Varför är media så jävla pk?
  • Anonym (T)

Över 70% av journalisterna röstar vänster. Givetvis speglar det av sig i innehållet de spottar ut när dessa ?journalister? inte kan vara objektiva.

• Anonym (U)

Vad bidrog du med för att bygga landet? Kan du berätta för oss?

• Anonym (U)

Vad bidrog du med för att bygga landet? Kan du berätta för oss?

• Anonym (Sara)

Jag vill också veta hur du har byggt landet! Vill också veta vad högern har gjort för att bygga vårt land. Posta gärna några exempel. Vad jag vet är de mest duktiga på att nedmontera det svenska som gör vårt land så fint att leva i eftersom de tycker att Amerika är den stora föregångaren. Själv älskar jag typiskt svenska saker som ordentlig semester, fri sjukvård, föräldraledighet, allemansrätt, och systembolaget mm. Älskade även icke vinstdrivande skola, posten, apoteket och SJ. Vad anser du är typiskt svenskt som du vill bevara men som vänstern förstör?

• Friger
    Anonym (T) skrev 2021-08-19 19:42:13 följande:

Över 70% av journalisterna röstar vänster. Givetvis speglar det av sig i innehållet de spottar ut när dessa ?journalister? inte kan vara objektiva.

Jag tror att många journalister är mer politiskt intresserade än Svensson, därför dom valde yrket. Samtidigt tror jag att det intresset påverkar objektiviteten negativt. Märks tydligt i rapporteringen.

Ibland önskar jag att journalisterna kunde bytas ut mot en vanlig dator som bara rapade ur sig alla händelser så neutralt som bara är möjligt. Sen får jag och alla andra läsare/lyssnare/tittare bilda sig sina egna uppfattningar utifrån det.

Citat Anna Kinberg Batra angående presidentvalet i USA 2016
    "I sofforna utanför frukostprogrammen satt professionella journalister och såg chockade ut. Några grät"
  • Anonym (47 år och kvinna)

Jag vill också veta hur TS har varit med och byggt vår värdfärd.
    Mina föräldrar var med och byggde den.
    Jag har jobbat och betalat skatt i över 20 år, några år i armen.
    Fostrat några välartade barn och i övrigt är jag lite på vänsterkanten.

• Anonym (Anonym signatur)
    Anonym (47 år och kvinna) skrev 2021-08-19 20:03:36 följande:

Jag vill också veta hur TS har varit med och byggt vår värdfärd.

Mina föräldrar var med och byggde den.

Jag har jobbat och betalat skatt i över 20 år, några år i armen.

Fostrat några välartade barn och i övrigt är jag lite på vänsterkanten.

Men varför vill du då förstöra landet som du byggde? Kommunisterna (vänstern) har ju begått fler mord än nazisterna. Inte bara stalin. Även mao zedong och che guevara som ni av nån anledning dyrkar.
  • Anonym (Rationell)
    Anonym (T) skrev 2021-08-19 19:42:13 följande:

Det kan inte vara så att folk med utbildning och en granskande disposition röstar vänster? 
  • Anonym (Rationell)
    Anonym (Anonym signatur) skrev 2021-08-20 05:33:37 följande:
    Men varför vill du då förstöra landet som du byggde? Kommunisterna (vänstern) har ju begått fler mord än nazisterna. Inte bara stalin. Även mao zedong och che guevara som ni av nån anledning dyrkar.
    Nu kan man ju faktiskt vara vänster utan att vara kommunist. Och vad spelar sovjetiska gamla mord för roll nu i Sverige? Det är ju samma sak som att säga att man kan inte rösta höger pga förintelsen och Nixons misslyckade "war on drugs"
  • KillBill
    Anonym (Anonym signatur) skrev 2021-08-20 05:33:37 följande:
    Vänsterpartiet släppte en vitbok  där de tog avstånd från kommunismens hemskheter redan 1992. SD, ett parti som bidades av veteraner inom Svensk Nazism lovade för flera år sedan att släppa en vitbok inför valet 2018 där de skulle göra upp med sin smutsiga historia men detta har inte skett. Det är svagt. 
    Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
Svar på tråden Varför är media så jävla pk?