• Anonym (HJÄLP)

Vad kan man göra med sin dejt?

Jag behöver verkligen hjälp! Jag har träffat en kille i 4 månader nu och känns lite som vi börjar ?tröttna? att att bara ligga hemma och titta på film varje gång vi ses. Vi har haft semester tillsammans där vi gjorde massor men nu då?

Han är inte så mycket för aktiviteter som innehåller fysisk aktivitet, men gärna allt med motor. Jag har försöka söka på vad man kan göra men inget känns som nått som vi skulle göra?

Vad gjorde du och din partner i början?

• Svar på tråden Vad kan man göra med sin dejt?
  • Anonym (C. Söderberg)

Vi möttes via gemensamt intresse så det är ju något vi utövar så mycket som möjligt och är ju ännu roligare att göra tillsammans som par. Så utifrån det intresset har vi oändligt många möjligheter till roliga påhitt året om då vi dessutom har en gigantisk kompiskrets knuten till allt detta.

Så vi varvar intresset med evenemang av olika slag kopplat till det, umgås med vänner som delar intresset. Utöver det går vi på bio, konserter, campar, reser, har mycket sex, familjekvällar etc.

Har ni inget gemensamt intresse så kanske det är läge att hitta något sånt?

• Anonym (E)

Säg åt honom att komma på nån aktivitet! Ni är väl ändå två i relationen....?

• Anonym (kaffedraken2)

Jag har aldrig haft en partner, men träffar jag nån så skulle det vara kul att göra dagsutflykter, se nya ställen, vandra (finns massor av fina vandringsleder), baka/laga mat tillsammans, plocka svamp, gå på strippklubb/sexklubb m.m.

• Anonym (Intressen)

Har ni inga gemensamma fritidsintressen?

• Anonym (Sara)

Efter fyra månader hade vi svårt att hinna med något annat utöver att ligga med varandra. Men vi var ju tvungna att laga mat och gå ut med hundarna så det gjorde vi. Sen när den värsta ligg-perioden hade gått över började vi åka på utflykter, spela brädspel, laga lite mer avancerad mat mm. Efter Corona ser vi båda fram emot att gå på loppis, bio, caféer, museer och annat. Vi gillar att vara ute och röra på oss och uppleva nya ställen tillsammans.

• Mandel

Hur gamla är ni och hur ser era liv ut och vad har ni för boendesituation och vart bor ni? Stad eller land?

Den vise talar om vad han ser, dåren om vad han hört.
  • Anonym (llll)
    Anonym (HJÄLP) skrev 2021-08-19 20:21:20 följande:

Jag behöver verkligen hjälp! Jag har träffat en kille i 4 månader nu och känns lite som vi börjar ?tröttna? att att bara ligga hemma och titta på film varje gång vi ses. Vi har haft semester tillsammans där vi gjorde massor men nu då?

Han är inte så mycket för aktiviteter som innehåller fysisk aktivitet, men gärna allt med motor. Jag har försöka söka på vad man kan göra men inget känns som nått som vi skulle göra?

Vad gjorde du och din partner i början?

Vi var otroligt mycket hemma när vi började dejta, men vi pratade massor. Vi låg inte och slöade och såg på film. Vi har nu efter 8 år fortfarande lika mycket att prata om.
    Kan det vara så att ni nu kommit till det läget där man börjar fördjupa en relation men att ni inte riktigt kan det (för att ni kanske inte är helt kompatibla)?

Annars var vi ute och gick väldigt mycket (och pratade), vi tog med oss fika i en ryggsäck och slog oss ner i en park eller var som helst. Vi har tagit långa cykelturer. Ute i skogen och plockat svamp och liknande. 
    Annars var det väl en del biobesök innan pandemin i kombination med restaurangbesök. Besökt museer har vi också gjort. 
  • Anonym (HJÄLP)
    Anonym (E) skrev 2021-08-20 08:20:16 följande:

Säg åt honom att komma på nån aktivitet! Ni är väl ändå två i relationen....?

Nu har vi inte hittat på något på länge så jag föreslog att vi skulle åka ut till skärgården men det var han nog tvungen att stå över? Känns lixom inte som intresset finns hos honom och då vill jag att han säger det istället
  • Fjäril kär
    Anonym (HJÄLP) skrev 2021-08-20 13:08:30 följande:

Nu har vi inte hittat på något på länge så jag föreslog att vi skulle åka ut till skärgården men det var han nog tvungen att stå över? Känns lixom inte som intresset finns hos honom och då vill jag att han säger det istället

Vad är ni intresserade av då?

Att göra utflykter för utflyktens skull är aldrig en bra ide. Ni behöver ju hitta på saker utifrån era egna intressen och göra saker som ni uppriktigt tycker är kul eller är nyfiken på.

Är ni två hemmasittare som helst pillar på mobilen och datorn? Då kanske ni kan hitta på saker att göra hemma. Köp några riktigt bra sällskapsspel, kanske några som kräver både tid och engagemang? Ladda ner något bra spel på datorn och kör ihop? Gå ihop och köp en spelkonsol och köp roliga spel? Finns ju många typer av aktiva spel som kräver att ni står upp på golvet, typ bowling, boxning, fäktning etc. Kareoke?
  • Anonym (E)
    Anonym (HJÄLP) skrev 2021-08-20 13:08:30 följande:
    Meh, vad dumt... Varför dejtar ni ens...? Jag tänker att det bästa är om du börjar dejta fler killar om han nu inte visar så mkt intresse och initiativ. Faktiskt.
  • Anonym (HJÄLP)
    Anonym (E) skrev 2021-08-20 15:57:59 följande:

Meh, vad dumt... Varför dejtar ni ens...? Jag tänker att det bästa är om du börjar dejta fler killar om han nu inte visar så mkt intresse och initiativ. Faktiskt.

Det undrar jag också så ikväll tog jag mig i kragen och sa: Nu vill jag veta hur det ska bli mellan oss för jag orkar inte gå ovetandes längre. Är vi tillsammans eller inte. Och allt slutade i katastrof så nu ligger man sömnlös med tusen tårar
  • Anonym (E)
    Anonym (HJÄLP) skrev 2021-08-20 23:19:15 följande:
    Det undrar jag också så ikväll tog jag mig i kragen och sa: Nu vill jag veta hur det ska bli mellan oss för jag orkar inte gå ovetandes längre. Är vi tillsammans eller inte. Och allt slutade i katastrof så nu ligger man sömnlös med tusen tårar
    Jag får börja med att beklaga, men det kom nog inte som någon större överraskning. Självklart är du ledsen för hur allt blev, men längre fram kanske du kan känna tacksamhet att det här hände nu och inte om ett halvår eller så. Du är värd nån som vill vara med dig <3
  • Anonym (HJÄLP)
    Anonym (E) skrev 2021-08-21 06:07:53 följande:

Jag får börja med att beklaga, men det kom nog inte som någon större överraskning. Självklart är du ledsen för hur allt blev, men längre fram kanske du kan känna tacksamhet att det här hände nu och inte om ett halvår eller så. Du är värd nån som vill vara med dig <3

Tack, och du har så rätt. Känns bara så tråkigt att han sa att jag har varit otydlig och oseriöst när jag varit hur säker som helst på vad jag vill med honom och nu var det han som inte viste vad han ville. Dubbelmoral much
  • Anonym (Ni)

Ni kanske Kan hoppa fallskärm. Gokart

• Anonym (HJÄLP)
    Anonym (Ni) skrev 2021-08-21 19:09:46 följande:

Ni kanske Kan hoppa fallskärm. Gokart

Får dumpa den här tråden. Tog nog slut igår, vet faktiskt inte.
Svar på tråden Vad kan man göra med sin dejt?