• lollollo

    Pappan förstår inte

    Mitt ex och jag har ett gemensamt barn som nyss fyllde 1 år.. Exet kom ej på barnets födelsedag (hans val), men har nu bestämt sig för att ha ett kalas 2v efter födelsedagen och har bjudit HELA sin släkt trots att han inte ens pratar med dom egentligen, utan bara för att visa vilken bra pappa han är? Jag har barnet på heltid och exet kommer när han känner för det, 1ggn i månaden max? Men hela hans släkt tror ju att han är världens bästa pappa och att det är jag som är dum som flyttade ifrån nexet efter han började psykiskt misshandla vårat barn?

    Nu vill han att jag ska lämna barnet där på kalaset och sen hämta upp barnet efter kalaset. Barnet har aldrig varit ensam med exet, och det var 1 månad sedan dom sågs senast? Jag har stått på mig och sagt att om han vill ha kalaset så kommer jag komma också, och funderar på att ta med min mamma och som stöd.. Kommer vara mycket människor där som inte gillar mig och vore skönt med lite stöd..

    Vad tror ni?

  • Svar på tråden Pappan förstår inte
  • Anonym (.)

    Ta med din mamma och samtidigt fundera på vad som gjorde att han var ett bra val av pappa. Ja vad som gjorde att du kände en trygghet och valde honom.

  • SaraL77

    Ta med din mamma som stöd och du ska självklart inte lämna barnet själv med den idioten.

  • Jemp
    Anonym (.) skrev 2021-08-19 21:20:10 följande:

    Ta med din mamma och samtidigt fundera på vad som gjorde att han var ett bra val av pappa. Ja vad som gjorde att du kände en trygghet och valde honom.


    Varför skulle hon fundera över det?
  • Jemp

    Du gör helt rätt i att inte lämna barnet. Låter klokt att ta med din mamma eller annat stöd.

  • Anonym (...)
    Anonym (.) skrev 2021-08-19 21:20:10 följande:

    Ta med din mamma och samtidigt fundera på vad som gjorde att han var ett bra val av pappa. Ja vad som gjorde att du kände en trygghet och valde honom.


    Det är väl ändå snubben som borde fundera på varför han är en så kass pappa och inte klarar av att vara en trygg förälder till sitt barn?
  • Anonym (Man50)

    Det låter som ett jättebra förslag , kanske nån kompis vill hänga med oxå , du bestämmer

    Stå på dig och vik inte ner dig en tum

  • Anonym (Man50)
    Anonym (.) skrev 2021-08-19 21:20:10 följande:

    Ta med din mamma och samtidigt fundera på vad som gjorde att han var ett bra val av pappa. Ja vad som gjorde att du kände en trygghet och valde honom.


    Öh ?det låter ju verkligen som en sund och genomtänkt kommentar
  • Anonym (Annica)

    Det låter som en bra idé att ta med din mamma. Du kan ju förklara för exet att det är praktiskt om hon är med, så kan ni två sitta och prata lite för er själva, och vara lite "back-up" för barnet om det behövs. Då känner han att han "vinner" på att du har med dig din mamma, samtidigt som du dels får hennes stöd och dels slipper prata så mycket med hans släktingar.

  • Fiona M
    Anonym (.) skrev 2021-08-19 21:20:10 följande:

    Ta med din mamma och samtidigt fundera på vad som gjorde att han var ett bra val av pappa. Ja vad som gjorde att du kände en trygghet och valde honom.


    Är det inte pappan som ska fundera över varför han är en kass pappa?
  • lollollo

    Pappan valde att ställa in kalaset istället för att jag insisterade på att jag skulle vara med? Han trodde jag skulle börja bråka, trots att jag inte en enda gång har bråkat fast han alltid bråkat med mig. Tror nog han inte vill visa sin släkt att han faktiskt inte kan ta hand om barnet, och behövde mig att skylla på.. ?Måste ställa in kalaset för att mamman vägrar lämna barnet..?

    Men men

Svar på tråden Pappan förstår inte