Pratar alla om sina relationer med varandra och framför allt sina problem/utmaningar i relationen?
Jag är en väldigt verbal person med mycket känslor och lätt att prata om dem. Min man är tvärtom, rätt så introvert och svårt att prata om känslor.
Jag känner ett behov av att faktiskt prata om vår relation, eftersom jag inser att när det skaver så blir det mycket små irritationsmoment om andra saker, i onödan. Dvs om jag inte mår helt bra i vår relation så spiller det över på det vardagliga familjelivet. Speciellt att vi inte har något sexliv, han vill inte ha sex och det har gått ett antal år. Jag saknar sex och närhet, mycket. Och periodvis rinner liksom bägaren över kring det och jag blir sur och grinig.
Jag tycker att det är så provocerande att han kan fatta ett (outtalat) beslut åt oss båda att vi inte ska ha sex och sen inte prata om det, alls. Han blir också bara sur om jag nämner det eller så. Medan jag tycker att det är att helt strunta i mina känslor att aldrig ens bekräfta att det är jobbigt för mig.
Hur pratar andra om sin relation?