• Anonym (Fegis)

Övertala mig

Någon som kan övertala mig att det inte är det värsta man kan göra att lämna någon som man inte älskar längre? Jag är så himla feg och det här är ingen grej som hänt över en natt. Varför vågar jag inte ta steget? Som om min partner vill leva med någon som inte älskar denne. Knappast. Men har så oändligt dåligt samvete. Man kan inte rå för sina känslor men jag kan inte med att såra någon.

• Svar på tråden Övertala mig
  • Fjäril kär

Varför skulle det vara bättre att såra dig själv genom att stanna kvar?

Var är ditt dåliga samvete när det gäller dig själv?

• Anonym (A)
    Fjäril kär skrev 2021-08-20 19:48:00 följande:
    Varför skulle det vara bättre att såra dig själv genom att stanna kvar?

Var är ditt dåliga samvete när det gäller dig själv?
    +1
  • Anonym (Paus)

Ta en paus annars? Ni kanske bara behöver en tid ifrån varann (några månader eller så).

• Anonym (Why?)

Att stanna kvar hos någon man inte längre älskar är både respektlöst och elakt...

• Anonym (D)

Tänk på det ur din partners situation. Det är betydligt värre att låta någon tro att man älskar personen än att släppa personen fri så att hon/han kan hitta någon som verkligen gör det.

Jag är helt övertygad om att personen inte vill att du ska stanna kvar av dåligt samvete. Det är direkt förnedrande.

• Anonym (Bara bita ihop och välja)

Eller så stannar du och blir bitter och olycklig resten av livet. Antingen är det jobbigt en period under uppbrottet eller resten av livet. Inte svårare än så.

• Anonym (Fegis)

Ni har rätt i allt ni skriver. Tack

• Anonym (Bara bita ihop och välja)

Nyfiken på hur det går för dig?

Svar på tråden Övertala mig