Inlägg från: Sofia0509 |Visa alla inlägg
  • Sofia0509

BF maj 2022

Stort grattis till alla graviditeter!!

Det känns så himla galet att skriva detta själv, men jag plussade imorse och har som det ser ut nu BF 9e maj 2022. Pirrig i hela kroppen och lite halvt vettskrämd på samma gång haha. 

Vi bestämde oss andra helgen i juli att sluta med preventivmedel och att det får ta den tiden det tar, räknade inte med att det skulle gå så fort som det gjorde men åh så välkommet det är!!

• Sofia0509
    RBC skrev 2021-08-28 08:18:53 följande:

Får man fråga hur gamla alla är och om det är första barnet eller om ni har barn sedan tidigare?

Själv är jag 28 och det är vårt första barn

Jag är 24 år och detta blir första barnet om allt går som det ska :) 
  • Sofia0509
    Lägger till mig själv i listanHjärta

BF-lista

30/4 Um Hamza

1/5 Tingeltangel

2/5 RBC

6/5 DrLavernius

7/5 Sheltie, 25 år, första barnet

7/5 Äntligen

7/5 Secretflower

8/5 Sararebecca

8/5 FruA88

9/5 Sofia0509

16/5 Fisklever
  • Sofia0509
    RBC skrev 2021-08-28 21:09:18 följande:

Jag tänkte kolla om ni har några tips, jag ska på en konferens med jobbet i slutet under oktober med 3 övernattningar. Och det brukar bli vin till maten osv osv, och behöver lite ursäkter för att inte dricka alkohol...

Jag vet att man kan säga nej men jag vill bara inte dricka alkohol, men känns misstänksamt eftersom jag inte har spottat i glaset tidigare :) och vill helst slippa minsta möjliga tanke om det hela liksom

Jag ska iväg med sambons familj på en spaweekend nästa vecka och sitter lite i samma sits då det absolut köps in någon flaska bubbel eller två på sådana resor som vi gör med jämna mellanrum. Funderar på att skylla på en urinvägsinfektion som jag tar antibiotika för och därav behöver avstå, men jag tar också gärna emot tips då vi vill hålla det hemligt några veckor till :) Alternativet är väl att sambon får tömma glaset när ingen kollar haha
  • Sofia0509
    Phozie skrev 2021-08-29 13:52:07 följande:

Hej på er! Jag plussade den 24e aug för första gången nånsin på min bim-dag och har enligt beräkningar bf runt 3e maj (25 dagars cykel). Är 37 år.

Första gången jag skriver på FL och vet inte hur något funkar här, men vill gärna vara med i FB-gruppen.

Stort grattis!! Glad 
Svar på tråden BF maj 2022