Inlägg från: Crazzy |Visa alla inlägg
  • Crazzy

BF maj 2022

Sararebecca skrev 2021-08-29 08:39:01 följande:

Ingen har skapat ännu, vill du göra en? :)

Jag kirrar, då använder jag mitt vanliga nick så folk vet vem de ska skicka PM till!

Mao: SKRIV PM TILL MIG OM NI VILL VARA MED I FB-GRUPPEN
  • Crazzy
    Anonym (Äntligen) skrev 2021-08-29 11:58:31 följande:

Finns det någon tanke med gruppen om hur stor den kommer vara?

Nja, jag vill inte ha en ENORM grupp (tänk 500+), men jag är öppen för förslag gällande vart gränsen ska dras!
  • Crazzy
    Anonym (28år barn nr3) skrev 2021-08-29 15:51:09 följande:

Hejsan! Plussar några dagar i veckan. Skulle haft mens i torsdags eller i fredags. Bf verkar vara 3-4/5-22 ????

Symptom:

Vet inte alls om man kan bli trött redan nu??! Klarade inte av att vara vaken vid frukostbordet ???? molandevärk och idag fick jag superont i brösten.. tredje graviditeten och minns inte att jag var så här trött redan efter några dagar!

Jag är gärna med i en fb-grupp. Hade kunnat göra en men jag orkar inte just nu ???? två barn sedan tidigare och arbetar 100% som just nu är sjuka ???????? återkommer om jag har samlat ihop energi. Men om någon (plz) hinner före så vore jag tacksam ??

Skicka PM till mig, angående gruppen!
  • Crazzy
    FruA88 skrev 2021-08-30 11:24:05 följande:

PM här på familjeliv? :)

Ja precis
    RBC skrev 2021-08-30 11:16:00 följande:

Någon mer som tycker att det har gått såå långsamt sedan det där lilla plusset?

Ni som har barn sedan tidigare, brukar det kännas långt fram tills de där 12 veckorna har gått och sedan gå snabbare eller hur har ni känt?

Oh ja, tiden går i princip baklänges under den första perioden!

Nu är det min tredje graviditet, så jag har så mycket annat att tillägna min uppmärksamhet, men det är fortfarande oerhört segt i början!
  • Crazzy

Jag tog ett digitalt test med veckoindikator idag så jag har svart på vitt att jag är gravid. Jag tänkte göra en fotobok med bilder från sommaren, och sen avsluta med bilden på graviditetstestet (och på så vis outa graviditeten för den som kollar albumet). Finns det någon kreativ själ i tråden som kan tipsa på hur man tar en fin bild med testet?

• Crazzy
    Kiwikiwi skrev 2021-08-31 11:08:17 följande:

Är de någon som funderar på att ta ett privat ultraljud i v. 7/8?

Jag har gjort i 6+4 mina två tidigare graviditeter, och har redan bokat in ett VUL i 7+0 den här gången. Vill säkerställa hjärtslag och att det inte är tvillingar, haha!
  • Crazzy

Så här får det nog bli .

Det står att veckoantalet bara är kvar i 24h, men jag är rätt säker på att det fortfarande är kvar på mitt 3 år gamla, haha. Oavsett ville jag ta en bild inom 24h, så att jag är garanterad att få med det?.

Påminner även om att skicka PM till mig om man vill vara med i facebookgruppen! Den är dold och privat, så endast medlemmar kan se innehållet och vilka som är med!

Man är självklart välkommen vid ett senare tillfälle om man vill det <3

• Crazzy
    Hannamk skrev 2021-09-07 07:23:14 följande:

Tack så mycket!

Är inte hundra på hur man räknar men det verkar som att det blir runt 11 maj.

Är det någon som lider av halsbränna? Jag har det varje dag från lunch till kväll. Varit jätteförsiktig med att inte äta mat som ska förvärra men det spelar ingen roll vad jag stoppar i mig :(

Jag har också lite svårt att beräkna den här gången, verkar också hamna runt 11/5, men 12 och 13 är också rimliga, haha.

Jag får halsbränna av specifika saker, som te?. Vilket suger, för jag älskar te :<

Slänger in en påminnelse om fb-gruppen, skicka PM till mig om ni vill vara med - den är privat och dold.
  • Crazzy
    Lindamarie skrev 2021-09-07 21:44:33 följande:

God Kväll.

Plussade idag med BF 19/5-22 

Ni får gärna lägga till mig på listan och i Facebook-gruppen. (länge sen jag var inne här så minns knappt hur man gör inlägg längre )

Väntar vårt andra barn. Har en son sen tidigare som snart är 2 år 

PMa mig så kirrar vi det!
  • Crazzy
    Lindamarie skrev 2021-09-09 16:36:58 följande:

Hej.

En fråga hur långt efter ni plussat ringde ni BM?

Känns tidigt att ringa BM redan då jag bara är i vecka 4(3+6)?

Och när jag väntade sonen ringde jag i vecka 6 men fick ändå inte komma förrän i  vecka 10 pga dom inte tar emot tidigare sa hon då.

Denna gång skulle vi vilja göra KUB vilket vi inte ville med sonen så skulle kännas skönt med lite tidigare kontakt så det inte blir så stressigt med att boka in KUB osv.(ska väl göras innan vecka 13?)

Min BM har bara blivit glad när jag har ringt tidigt. Det är en populär och liten MVC, så det är lika bra att höra av sig så chansen ökar för att man får gå hos den man vill!

Lägger in lite smygreklam för facebookgruppen också - pma mig om man vill gå med (den är dold och privat). Man är självklart välkommen i ett senare skede om det känns bättre <3
  • Crazzy
    Anonym (Bebis2) skrev 2021-09-12 17:12:28 följande:

Vad jag förstått får man inte KUB i Stockholm längre om man under 35? Vid förra graviditeten gjorde jag ett tidigt ultraljud, men tackade nej till KUB.

Liljeholmen som någon skrev verkar ha lite väntetider. Fick tips om Crocus ultraljudsklinik, verkar ha kortare väntetid.

Jag bor i Stockholms län, så det kanske stämmer för Stockholms stad, men min barnmorska sa inget om att KUB inte längre var ett alternativ för mig som är 28 år .
    Lindamarie skrev 2021-09-12 20:56:13 följande:

Jag gjorde VUL i vecka 7 när jag var gravid förra gången. Gjorde de på en vanlig gynekologklinik. Sa som det var att jag ville se om det var nåt som levde samt kolla att det bara var en. Har tvillingar i både min och makens familjer.

Exakt samma anledningar som jag har, vill kolla att det finns något med ett hjärtslag, och eftersom vi redan har tvillingar så vill jag säkerställa att det bara är en den här gången! Har bokat in ett VUL till 7+ den här gången, har du bokat in ngt nu?
  • Crazzy
    Längtar efter Dig skrev 2021-09-17 21:34:37 följande:

Hej! Har ni startat en fb-grupp än måntro? Har BF 30 maj. :D

Skicka PM till mig om du vill vara med i fb-gruppen
  • Crazzy
    Anonym (Bebis2) skrev 2021-09-18 12:25:19 följande:

Hej! Är gruppen jättehemlig? Haha ;)

Dold och hemlig, endast medlemmar kan hitta den/se vilka som är med!
Svar på tråden BF maj 2022