BF maj 2022
Ingen har skapat ännu, vill du göra en? :)
Mao: SKRIV PM TILL MIG OM NI VILL VARA MED I FB-GRUPPEN
Ingen har skapat ännu, vill du göra en? :)
Finns det någon tanke med gruppen om hur stor den kommer vara?
Hejsan! Plussar några dagar i veckan. Skulle haft mens i torsdags eller i fredags. Bf verkar vara 3-4/5-22 ????
Symptom:
Vet inte alls om man kan bli trött redan nu??! Klarade inte av att vara vaken vid frukostbordet ???? molandevärk och idag fick jag superont i brösten.. tredje graviditeten och minns inte att jag var så här trött redan efter några dagar!
Jag är gärna med i en fb-grupp. Hade kunnat göra en men jag orkar inte just nu ???? två barn sedan tidigare och arbetar 100% som just nu är sjuka ???????? återkommer om jag har samlat ihop energi. Men om någon (plz) hinner före så vore jag tacksam ??
PM här på familjeliv? :)
Någon mer som tycker att det har gått såå långsamt sedan det där lilla plusset?
Ni som har barn sedan tidigare, brukar det kännas långt fram tills de där 12 veckorna har gått och sedan gå snabbare eller hur har ni känt?
Jag tog ett digitalt test med veckoindikator idag så jag har svart på vitt att jag är gravid. Jag tänkte göra en fotobok med bilder från sommaren, och sen avsluta med bilden på graviditetstestet (och på så vis outa graviditeten för den som kollar albumet). Finns det någon kreativ själ i tråden som kan tipsa på hur man tar en fin bild med testet?
Är de någon som funderar på att ta ett privat ultraljud i v. 7/8?
Så här får det nog bli .
Det står att veckoantalet bara är kvar i 24h, men jag är rätt säker på att det fortfarande är kvar på mitt 3 år gamla, haha. Oavsett ville jag ta en bild inom 24h, så att jag är garanterad att få med det?.
Påminner även om att skicka PM till mig om man vill vara med i facebookgruppen! Den är dold och privat, så endast medlemmar kan se innehållet och vilka som är med!
Man är självklart välkommen vid ett senare tillfälle om man vill det <3
Tack så mycket!
Är inte hundra på hur man räknar men det verkar som att det blir runt 11 maj.
Är det någon som lider av halsbränna? Jag har det varje dag från lunch till kväll. Varit jätteförsiktig med att inte äta mat som ska förvärra men det spelar ingen roll vad jag stoppar i mig :(
God Kväll.
Plussade idag med BF 19/5-22
Ni får gärna lägga till mig på listan och i Facebook-gruppen. (länge sen jag var inne här så minns knappt hur man gör inlägg längre )
Väntar vårt andra barn. Har en son sen tidigare som snart är 2 år
Hej.
En fråga hur långt efter ni plussat ringde ni BM?
Känns tidigt att ringa BM redan då jag bara är i vecka 4(3+6)?
Och när jag väntade sonen ringde jag i vecka 6 men fick ändå inte komma förrän i vecka 10 pga dom inte tar emot tidigare sa hon då.
Denna gång skulle vi vilja göra KUB vilket vi inte ville med sonen så skulle kännas skönt med lite tidigare kontakt så det inte blir så stressigt med att boka in KUB osv.(ska väl göras innan vecka 13?)
Vad jag förstått får man inte KUB i Stockholm längre om man under 35? Vid förra graviditeten gjorde jag ett tidigt ultraljud, men tackade nej till KUB.
Liljeholmen som någon skrev verkar ha lite väntetider. Fick tips om Crocus ultraljudsklinik, verkar ha kortare väntetid.
Jag gjorde VUL i vecka 7 när jag var gravid förra gången. Gjorde de på en vanlig gynekologklinik. Sa som det var att jag ville se om det var nåt som levde samt kolla att det bara var en. Har tvillingar i både min och makens familjer.
Hej! Har ni startat en fb-grupp än måntro? Har BF 30 maj. :D
Hej! Är gruppen jättehemlig? Haha ;)