Inlägg från: RBC |Visa alla inlägg
  • RBC

BF maj 2022

Sheltie skrev 2021-08-28 18:14:05 följande:

Har ni andra ringt till mvc och bokat tid för inskrivningssamtal? 

Jag ringde igår och fick tid redan den 16/9, känns väldigt snart och pirrigt. Ni som har fått barn tidigare, vad brukar generellt dyka upp på ett sådant samtal? :D 

Jag har fått tid den 11/10 :O kåndes lite sent, men bor i Stockholm och verkar vara standard med lite senare inskrivningssamtal. Skulle sååå gärna vilja ha så tidigt som du har fått!
  • RBC
    DrLavernius skrev 2021-08-28 20:00:58 följande:

Jag har också tid 13/9. I Stockholm, så det beror nog också på vilken mottagning tänker jag?

Jag får nog höra av mig till dem isf, känns väldigt långt att vänta en månad mer annars :O
  • RBC

Jag tänkte kolla om ni har några tips, jag ska på en konferens med jobbet i slutet under oktober med 3 övernattningar. Och det brukar bli vin till maten osv osv, och behöver lite ursäkter för att inte dricka alkohol...

Jag vet att man kan säga nej men jag vill bara inte dricka alkohol, men känns misstänksamt eftersom jag inte har spottat i glaset tidigare :) och vill helst slippa minsta möjliga tanke om det hela liksom

• RBC
    Sofia0509 skrev 2021-08-29 10:13:36 följande:

Jag ska iväg med sambons familj på en spaweekend nästa vecka och sitter lite i samma sits då det absolut köps in någon flaska bubbel eller två på sådana resor som vi gör med jämna mellanrum. Funderar på att skylla på en urinvägsinfektion som jag tar antibiotika för och därav behöver avstå, men jag tar också gärna emot tips då vi vill hålla det hemligt några veckor till :) Alternativet är väl att sambon får tömma glaset när ingen kollar haha

Vi var hos min sambos familj i helgen och då bjöds det på bubbel och likör till kaffet. Min sambo fick dricka för två hahaha, vi satt bredvid varandra och jag låtsasdrack ur glaset och så placerade vi glasen nära varandra så han kunde ta mitt glas utan att någon märkte haha xD

Jag funderar på att prata med servitörerna när vi kommer till middagställena, men vill inte att de råkar säga åh men är det du som inte ska ha alkohol eller liknande bara :O
  • RBC

Jag kommer nog avvakta lite innan jag går med i en Facebookgrupp, iaf tills det har gått lite längre tid och är mindre risk för missfall :) men går gärna med i en Facebookgrupp senare :)

• RBC
    Anonym (28år barn nr3) skrev 2021-08-29 15:51:09 följande:

Hejsan! Plussar några dagar i veckan. Skulle haft mens i torsdags eller i fredags. Bf verkar vara 3-4/5-22 ????

Symptom:

Vet inte alls om man kan bli trött redan nu??! Klarade inte av att vara vaken vid frukostbordet ???? molandevärk och idag fick jag superont i brösten.. tredje graviditeten och minns inte att jag var så här trött redan efter några dagar!

Jag är gärna med i en fb-grupp. Hade kunnat göra en men jag orkar inte just nu ???? två barn sedan tidigare och arbetar 100% som just nu är sjuka ???????? återkommer om jag har samlat ihop energi. Men om någon (plz) hinner före så vore jag tacksam ??

Stort grattis till plusset och välkommen till gruppen! Jag är mest trött hela tiden :P

Jag kommer hoppa in i en fbgrupp senare in i graviditeten
  • RBC
    Sorken87 skrev 2021-08-29 18:50:10 följande:

Hej! Jag plussade i måndags och beräknad bf blir den 2/5-22 tror jag. Rätt chockartat för oss och nu börjar det landa lite. Jag är 34 år och det blir mitt 6:e barn om det går vägen.

Grattis till ert plus! Och kul att du har hittat till vår grupp! Känns det som att varje graviditet har varit lite liknande eller har du haft det olika varje gång?
  • RBC

Någon mer som tycker att det har gått såå långsamt sedan det där lilla plusset?

Ni som har barn sedan tidigare, brukar det kännas långt fram tills de där 12 veckorna har gått och sedan gå snabbare eller hur har ni känt?

• RBC
    FruA88 skrev 2021-08-30 11:23:03 följande:

De första 12 veckorna gick långsamt med första barnet. Från det fram till vecka 36 tycker jag det gick väldigt fort :). Med andra barnet så gick tiden fort hela vägen för att jag då redan hade en 1-åring att ta hand om och hann inte tänka eller känna efter så mycket.

Spännande att se hur det upplevs nu med nummer 3 då mina barn är lite större nu :)

Bara 18mån mellan dem två jag har :)

Så det här är kanske nyttig träning för tålamodet om inte annat haha :P men skönt att det kanske går lite snabbare sedan!

Vad fint att det är så nära i ålder mellan dem!
  • RBC
    DrLavernius skrev 2021-08-30 11:31:58 följande:

Enormt långsamt! Jag räknar varje dag. Jag tyckte att väntan mellan ÄL och BIM var illa, men det här är på en helt annan nivå? Hoppas det släpper när det inte är lika nytt.

Jag kände precis likadant mellan ÄL och BIM men det här är ju på riktigt ännu segare... Jobbar dessutom hemifrån så känns som att det går ännu mer långsamt -_-
Svar på tråden BF maj 2022