Såg 4D-bio och det kändes som att min rygg gick sönder - vilken sjukvårdsinstans är bäst?
Jag var på 4D-bio idag och såg en animerad långfilm med min son (jag har bara tittat på 4D-bio på typ tekniska museet och Tivoli, men då har det varit kortfilmer.) Tidigt in i filmen, fick jag ont i nacken, men avfärdade det med tanke på att stolarna rör sig och konstaterade att det nog kan bli så. Någonstans mitt i filmen så lät det som att någonting krasade i min nackkota och strax därefter gjorde stolen en hastig rörelse och då krasade det hela vägen ned längs med ryggraden på mig. Innan jag kom upp ur stolen så "trillade" någon i filmen så det slog till som två stötar i stolen mot min rygg. Jag skrek till, eftersom det gjorde så ont och lyckades till slut ta mig ur stolen och satte mig på golvet.
Jag förstår ju att min rygg inte klarade det här. Jag har haft ont hela kvällen, men jag kan röra mig fortfarande. Frågan är vart jag ska söka hjälp för det här, för det lär vara mycket värre imorgon och säkert i många dagar till. Ska jag vända mig till jouröppen vårdcentral? Eller sjukgymnast? Är kiropraktor bäst? Eller massage? Eller ska jag fortsätta äta värktabletter och avvakta tills på måndag?