• Orkide

    Kalas utomhus Sthlm

    Hej,

    Skulle behöva hjälp med lite tips för kalas. Mina två ä fyller år i november och december vilket inte är enkelt för utomhus kalas. Förra året hade vi inget kalas pga covid och nu när det covidfallen ökar känns det som att dom kanske inte får något kalas iår heller.

    Men jag tänkte då kanske ha kalaset i slutet på sep-början på oktober innan det blir för kallt.

    Men finns det någonstans att hyra utomhus kanske med lite hjälp. Försöker googla mig fram men är så dålig. Jag skulle typ vilja ha som leos lekland /bowlingkalas fast utomhus. Lekvänligt men ändå sittplatser för de äldre och där vi kan fika.

    Hoppas ni förstår hur jag menar.

    Bor i Sthlm. Tips och hjälp mottages mer än gärna.

  • Svar på tråden Kalas utomhus Sthlm
  • Anonym (alternativ)

    Aldrig hört talas om det du beskriver (bor iofs inte i Sthlm) men jag skulle varit på någon större lekpark. Tror aldrig att jag träffat på en större lekpark där det inte finns bänkar där vuxna kan sitta medan barnen leker, eller där barnen kan sitta och fika.

    Bulla upp med varm choklad till barnen och kanske något annat varmt/ljummet att äta, t ex bullar som man värmer lite innan man går hemifrån och sen förvarar i en kylväska. Gott om kaffe/te till de vuxna.

    Är barnen lite större skulle jag valt något friluftsområde där det går att grilla korv/hamburgare. Pinnbröd är gott. Detta kräver lite mer av er som vuxna eftersom ni får agera lekledare.

  • Anonym (A)

    Vet inte hur gamla barnen är men Vasaparken är ganska stor och verkar roa de flesta barn. Grillen är i princip alltid tänd så ni kan bjuda på korv, Bänkar och bord finns.

  • HerrNilsson

    Bor bredvid en lite större lekpark där det finns flera bord och det har varit barnkalas nästan varje helg hela senaste året. (Ibland verkar det vara flera olika sällskap som kalasar bredvid varandra, då ser det lite trångt ut).

    Så hitta en rolig park och kör! Kläder efter väder

    Varm choklad och fina muffins istället för tårta. Lekar efter ålder.

  • Anonym (Lekpark eller park)

    Samma här som tidigare skrivit lekpark eller park är nog det som gäller. Jag bor också bredvid en lekpark och där har det varit många kalas det senaste året. Funderar själv på att ha kalas för mitt barn där i höst.

  • LaFontaine

    Jag vet inte hur gamla dina barn är, men vi kalasade på förskolegården. Där fanns bra med sittplatser eftersom barnen ofta äter utomhus och ytor att leka på. Ett plus är att förskolegårdar sällan används som lekplatser, i alla fall här, medan lekplatserna är fulla varje helg. 

Svar på tråden Kalas utomhus Sthlm