Inlägg från: gunbran |Visa alla inlägg
  • gunbran

Ännu en vaccintråd

Jag har läst massa information från betrodda källor och känner mig trygg med att ta vaccinet. Tog min första dos precis innan jag blev gravid och kommer ta den andra i v. 13-14 efter KUB.

Tycker att finska hälsomyndigheten hade tydlig information kring detta. Länk:

thl.fi/sv/web/infektionssjukdomar-och-vaccinationer/vaccin-a-o/coronavirusvacciner-dvs.-covid-19-vaccin-anvisningar-for-yrkesutbildade/coronavaccination-av-gravida-och-ammande-modrar

Nyligen har en stor studie i USA bland gravida som fått vaccinet gjorts och där man inte kunnat se några negativa effekter på foster eller mamman. Även i Storbritannien har man studerat nyfödda bebisar till vaccinerade mammor, men heller inte där sett något negativt. Snarare tvärtom att barnet också föds med antikroppar och därmed skyddad mot covid från födseln.

Givetvis kommer säkert fler studier göras, men de som gjorts hittils, både på djur och människor, får iallafall mig att känna mig tillräckligt trygg att ta vaccinet.

• gunbran
    Anonym (Var försiktig) skrev 2021-08-23 14:04:20 följande:

Jag tvivlar på att allt kommer fram, med tanke på hetsen att få folk att vaccinera sig. Det står i helt orimliga proportioner gentemot dödligheten av Covid.

Dessutom är det absolut ingen som vet vad de långsiktiga biverkningarna blir på fostret som ju är i sin utvecklingsfas när injektionen sker..

healthimpactnews.com/2021/cdcs-own-stats-show-1270-premature-fetal-deaths-following-covid-shots-but-recommend-pregnant-women-get-covid-injections/

När en "pro-life grupp" börjar rapportera saker som sedan publiceras i artiklar, så drar jag öronen åt mig och ifrågasätter trovärdigheten i källan.

Det viktigaste i den här frågan är ju att man skaffar sig kunskap utifrån forskning och evidens. Sen finns det alltid grupper i samhället och rörelser som vill få oss på andra tankar, det finns ju 1000 konspirationsteorier där ute.

Mitt tips är att man läser på om Mrna, vad det är och vad dess uppgift är när den kommer in i kroppen. Sen får man ta ställning. Låter det farligt - ta ingen spruta, men väg då mot risken att få Covid.
Svar på tråden Ännu en vaccintråd