Inlägg från: Flash Gordon |Visa alla inlägg
  • Flash Gordon

    Stefan Löfvén avgår - vad händer nu?

    Anonym (Carl) skrev 2021-08-23 16:50:04 följande:
    Annie Lööf var ju snabbt ut och sade att stödet från C försvinner med Löfvén. Så den nye partiledaren får börja om på ruta ett. En spekulation är att det skurit sig big time mellan S och C.
    Annie sa att hon skulle äta upp sin sko också ...
    Jag har aldrig uppfattat att VPK inte stod upp för demokratin, Stefan Löfven
  • Flash Gordon
    Anonym (AfS) skrev 2021-08-23 19:17:47 följande:
    Lyssnade på radion idag och S-kvinnorna vill att nästa partiledare blir en kvinna.

    Viktiga är inte att hon har rätt kompetens utan det viktiga är att hon är en kvinna.
    Med tanke på vad de har att välja på så går det nog på ett ut vilket kön en ny partiledare har. Det är inte direkt ett överflöd av intelligenta, kompetenta och karismatiska individer de har att välja på.
    Jag har aldrig uppfattat att VPK inte stod upp för demokratin, Stefan Löfven
  • Flash Gordon
    cosinus skrev 2021-08-24 09:19:44 följande:
    Vilket i sig är rätt förunderligt med tanke på hur stort partiet är. De måste ju ha något fundamentalt fel i vilka som tar sig uppåt och går vidare från ungdomsleden.
    Fel och fel. De har avsiktligt bygg upp sin organisation på detta sätt. De premierar genus, feminism och identitetspolitik före gammal hederlig arbetarklass.

    Ja, då får de det klientel som de får att plocka från högre upp i hierarkierna.

    Men det är ju deras val. Det är vad de tror på.
    Jag har aldrig uppfattat att VPK inte stod upp för demokratin, Stefan Löfven
  • Flash Gordon
    Rataxes skrev 2021-08-24 13:06:56 följande:
    De som gapar högljuddast om att Partiet måste välja en kvinnlig partiledare är samma personer som levt på att trycka ner andra kvinnliga partiledare.


    Jonna Sima


    Också Jonna Sima




    Jag har aldrig uppfattat att VPK inte stod upp för demokratin, Stefan Löfven
  • Flash Gordon
    Anonym (Carl) skrev 2021-08-24 15:14:03 följande:
    Visst, men mycket vatten har runnit under broarna sen dess. C har det inte lätt när V inser att de kan diktera villkoren lite som de vill.

    Ska vi ens ha ett mittenalternativ i svensk politik så måste S och M komma överens. Gör man det så kommer polariseringen att öka ännu mer.
    Poängen är förstås att Annie kommer att vika ned sig den här gången också.
    Jag har aldrig uppfattat att VPK inte stod upp för demokratin, Stefan Löfven
  • Flash Gordon
    Anonym (Carl) skrev 2021-08-24 19:07:20 följande:
    Jag vet inte. Denna gång är hennes motståndare Nooshi, och det kan bli väldigt svårt för Annie att förklara för sina väljare att hon samarbetar med kommunisterna.
    Hon har redan gjort det valet en gång.
    Jag har aldrig uppfattat att VPK inte stod upp för demokratin, Stefan Löfven
  • Flash Gordon
    Anonym (Carl) skrev 2021-08-24 21:35:13 följande:
    Jag ser budgeten som det intressanta valet här. Hur mycket kommunistpolitik accepterar hon?
    Allt som S lägger in. Hon har inget val. Hon har ingen annan att vända sig till.

    V lade ut kravlistan offentligt. Blir lätt att jämföra.
    Jag har aldrig uppfattat att VPK inte stod upp för demokratin, Stefan Löfven
  • Flash Gordon
    Anonym (Carl) skrev 2021-08-25 00:10:52 följande:
    Hon kan rösta på sin egen budget och sen lägga ned sina röster. Isåfall ger hon inte S något val. De måste då regera vidare på någon annans budget.
    Och får inte Löfven genom sin budget så kommer han att avgå (har han lovat) och då måste Annie väga det mot att det blå-gula blocket kan komma att ta över.

    Vi vet vem som viker sig av Annie och Stefan.
    Jag har aldrig uppfattat att VPK inte stod upp för demokratin, Stefan Löfven
  • Flash Gordon
    Rataxes skrev 2021-08-25 07:47:47 följande:
    Det kan bli många talmansrundor i höst smile2.gif

    Det som var så oansvarigt för 2 månader sedan smile2.gif
    Talman Norlén har redan nu schemalagt ett extra cross-fit-pass i veckan för att motverka alla kommande fikastunder med mazariner och finska pinnar.
    Jag har aldrig uppfattat att VPK inte stod upp för demokratin, Stefan Löfven
  • Flash Gordon

    Dansk media är inte blyga med orden:

    "Under Stefan Löven blev folkhemmet Sverige ett djungelsamhälle"



    Jag har aldrig uppfattat att VPK inte stod upp för demokratin, Stefan Löfven
Svar på tråden Stefan Löfvén avgår - vad händer nu?