• barclay

Internetromans som gick galet fel

Mår skitdåligt i skrivande stund nu och behöver skriva av mig.

I juni nu skapade jag en karaktär på en datingsite, en svensk. La upp bilder på en annan människa som inte var jag. Låtsades att denna person var kompis med mig och denna karaktär ville att hon skulle träffa mig. Karaktären och hon skrev från början på juni i år till och med igår då karaktären valde att ta ett break och hon blev helt förstörd såklart.

Karaktären (jag) bestämde träff med henne och kompisen (jag i verkligheten). Under våra tre månader som vi har skrivit så har hon blivit kär i karaktären och fått starka känslor. Hon gillar mitt sätt att skriva, jag är förstående och stöttande. Hon skriver att hon aldrig mött en sån fin kille som mig. Hon är skild och haft en väldigt jobbig relation med en alkoholiserad man.

Sagt och gjort. Hon bokade hotell, vi möttes upp och umgicks ihop. Hon var så enastående vacker och alldeles underbar. Jag är 34 och hon 49 år. Hon såg vår träff som "kompisträff" eftersom hon hade känslor för karaktären. Jag låg sedan hela natten och höll om henne och skedade henne. Jag ville aldrig släppa taget om henne. Kände hur känslorna blev allt starkare och starkare för henne. Det slutade med att vi hade sex den natten.

Igår skrev hon till mig på messenger att hon bara har kompiskänslor för mig och till karaktären på datingsiten som är jag har hon starka känslor för. 

Jag vet inte hur jag ska göra nu! Jag har fått känslor för denna kvinna och kan inte släppa henne och hon har känslor för karaktären och bilderna på den personen som inte är jag. Under sommaren så är det jag som har skrivit till henne och allt jag skrivit har varit sant och ifrån hjärtat. Jag kände en stor glädje av att få träffa henne för jag har på något sätt längtat efter henne.

Vad ska jag egentligen göra? Berätta för henne som det är att "det är egentligen mig du har skrivit med hela sommaren men bilderna är på en annan person." eller ska jag bara stänge ned kontot? Stänger jag ned kontot så kommer hon kontakta mig på messenger och fråga mig var "*Pelle" tagit vägen.

*Pelle är ett påhittat namn i detta inlägg.

• Svar på tråden Internetromans som gick galet fel
  • Anonym (H)

Ärlighet varar ju alltid längst men du har ju verkligen målat in dig i ett hörn.

Men, eftersom hon träffat dig utan "Pelle" och ni ändå verkar ha en connection så kan en utväg vara att "Pelle" frågat dig hur allt gick när du och tjejen sågs och du inte kunnat hålla masken. Han har blivit misstänksam och tror att något hände er emellan och frågar ut er bägge. Eftersom han får känslan att ni ljuger så bryter han helt med henne och är väldigt osäker på din och hans vänskap och drar sig undan, ni tappar helt kontakten så småningom. Nu få du en chans att etablera en egen relation till henne. Vad du än gör blanda aldrig in Pelle igen och ljug inte ihop fler karaktärer för att försöka få henne i rätt riktning. Funkar det inte med att du är dig själv så kommer det ändå inte fungera i längden.

• barclay

Att jag har målat in mig i ett hörn kan man lugnt konstatera :(

Det var "Pelle" som undrade om hon kunde träffa hans kompis och det kunde hon tänka sig att göra och då träffades vi. Efter träffen så berättade hon för "Pelle" om hur det var och att hon endast hade kompiskänslor och istället starka känslor för "Pelle".

"Pelle" tyckte det var ok. att de träffades och de hade sex skadade inte deras relation. "Pelle" och jag är fortfarande mycket goda vänner. 

Saken är den att det är bilder på en annan person men hela sommaren är det jag som har skrivit med henne och allt jag skrivit har varit sant och kommit från hjärtat. När hon berättat om sitt ex och hans alkoholism så har det varit min personliga åsikter och ingen som jag hittat på. Hon tycker verkligen om personen. Jag tror att hon har känslor för att Pelle ser bra ut. På en skala ett till tio så är Pelle kanske en 8-9 och jag 4-5.

• Anonym (H)
    barclay skrev 2021-08-23 08:34:53 följande:

Att jag har målat in mig i ett hörn kan man lugnt konstatera :(

Det var "Pelle" som undrade om hon kunde träffa hans kompis och det kunde hon tänka sig att göra och då träffades vi. Efter träffen så berättade hon för "Pelle" om hur det var och att hon endast hade kompiskänslor och istället starka känslor för "Pelle".

"Pelle" tyckte det var ok. att de träffades och de hade sex skadade inte deras relation. "Pelle" och jag är fortfarande mycket goda vänner. 

Saken är den att det är bilder på en annan person men hela sommaren är det jag som har skrivit med henne och allt jag skrivit har varit sant och kommit från hjärtat. När hon berättat om sitt ex och hans alkoholism så har det varit min personliga åsikter och ingen som jag hittat på. Hon tycker verkligen om personen. Jag tror att hon har känslor för att Pelle ser bra ut. På en skala ett till tio så är Pelle kanske en 8-9 och jag 4-5.

Ja, där försvann ju liksom din utväg. Nej, enda chansen här är att vara brutalt ärlig och hoppas på det bästa.

Hon har antagligen sätt Pelle lite på en pedistal eftersom jag gissar att du utelämnat mer av din naturliga, kanske inte 100% smickrande, personlighetsdrag ute ur er konversation? Det vill säga, hon har blivit intresserad av Pelle dels för att han initialt var snygg, men blivit förälskad för att du såklart sorterat i hur du beskriver dig själv. Sånt kan man ju inte dölja lika enkelt när man träffas IRL.

Men liksom ni träffades, det slutade med att ni hade sex så det finns ju ändå något där, något som du nu på vinst och förlust måste våga chansa med. Hon kommer säkert bli jävligt arg och sårad men om du från och med nu är ärlig så kan du ändå visa att du går att lita på.

Och vill hon ändå inte vara med dig, nä då är det ju tyvärr så.
  • barclay
    Anonym (H) skrev 2021-08-23 09:11:25 följande:
    Ja, där försvann ju liksom din utväg. Nej, enda chansen här är att vara brutalt ärlig och hoppas på det bästa.

Hon har antagligen sätt Pelle lite på en pedistal eftersom jag gissar att du utelämnat mer av din naturliga, kanske inte 100% smickrande, personlighetsdrag ute ur er konversation? Det vill säga, hon har blivit intresserad av Pelle dels för att han initialt var snygg, men blivit förälskad för att du såklart sorterat i hur du beskriver dig själv. Sånt kan man ju inte dölja lika enkelt när man träffas IRL.

Men liksom ni träffades, det slutade med att ni hade sex så det finns ju ändå något där, något som du nu på vinst och förlust måste våga chansa med. Hon kommer säkert bli jävligt arg och sårad men om du från och med nu är ärlig så kan du ändå visa att du går att lita på.

Och vill hon ändå inte vara med dig, nä då är det ju tyvärr så.

Hon har inte listat ut att det är jag som är Pelle. Jag tror att hon har starkare känslor för Pelle för att han ser bättre ut än mig. 

När jag har skrivit med henne så har jag hela tiden utgått ifrån att vara mig själv och vad jag tycker och tänker. Hon har tyckt om min kommunikativa förmåga i text, att jag förstår henne, stöttar henne och finns där för henne. Jag har varit mitt naturliga jag mot henne när jag varit Pelle. 

Hon har skrivit till Pelle att hon bara har kompiskänslor för mig och känner starkare för Pelle. Jag har under sommaren fått känslor för henne och de förstärktes ännu mer när vi träffades. 

Jag trodde aldrig i min vildaste fantasi att det skulle gå såhär långt!Gråter Saknar henne otroligt mycket och vill bara vara med henne nu. Helvetes jävla skitGråter

• Anonym (jaha)
    barclay skrev 2021-08-23 09:38:29 följande:

Hon har inte listat ut att det är jag som är Pelle. Jag tror att hon har starkare känslor för Pelle för att han ser bättre ut än mig. 

När jag har skrivit med henne så har jag hela tiden utgått ifrån att vara mig själv och vad jag tycker och tänker. Hon har tyckt om min kommunikativa förmåga i text, att jag förstår henne, stöttar henne och finns där för henne. Jag har varit mitt naturliga jag mot henne när jag varit Pelle. 

Hon har skrivit till Pelle att hon bara har kompiskänslor för mig och känner starkare för Pelle. Jag har under sommaren fått känslor för henne och de förstärktes ännu mer när vi träffades. 

Jag trodde aldrig i min vildaste fantasi att det skulle gå såhär långt!Gråter Saknar henne otroligt mycket och vill bara vara med henne nu. Helvetes jävla skitGråter

Som jag ser det så har du ju grävt din egen grav och enda vägen ut är att vara ärlig för ombytes skull 
  • Anonym (Anonym)

Varför ligger tråden under otrohet?

• Anonym (Blomman)

Fattade inget men verkade ju intressant!

• Anonym (Casanova)

Vilken jävla rävsax du satt dig i...

Ja, du är rätt rökt. Det enda du kan göra är att chansa på att hon tar det bra. Chansen är inte så stor men du har inget att förlora på att försöka.

• Anonym (???)
    barclay skrev 2021-08-23 08:34:53 följande:

Du finner det inte ett dugg märkligt att en kvinna säger ok till att träffa kompisen till den hon egentligen är intresserad av? Bo hotell med denne + t.o.m ha sex? 
  • Anonym (Hmmm)

Men på riktigt!! Skyll dig själv för att du sitter med arslet i brödrosten...
    Vad trodde du när du inledde med en lögn??

Svar på tråden Internetromans som gick galet fel