Anonym (Sofia) skrev 2021-08-24 13:28:42 följande:
Alltså jag har läst några kommentarer och alla dessa säger att ni ska vänta, men varför? Jag och min sambo började försöka efter att vi bott i hop i 6 månader och nu är våran son 8 månader och allt är fortfarande bra. Min syster skaffade barn när hon va 19 år med sin kille som han hade haft i några månader. Dom har vart gifta i över 10 år nu och har tre barn.
Vad är det som säger att tiden ni bor ihop har något att göra med om ni kommer hålla ihop? Kör ni är inte 20 år och vem vet, det kanske tar upp till 12 månader tills ni blir gravida. För oss tog det 6 månader.
Jag säger kör!!!!
Men du. Ert barn är 8 månader! Det är ingenting. Du säger att det fortfarande är bra? Ja, det ska funka genom första trotsen, skolperipden och tonåren också. Är det fortfarande bra och ni håller ihop då, DÅ kan du säga att det fortfarande är bra. Som sagt. 8 månader är ingenting. Ni vet inte ens vad uppfostran är än.
Kom tillbaka om 18 år och några barn till och säg att det inte är bra att känna sin partner väl innan man skaffar barn. / en som fick barn efter fyra månaders förhållande och efter 18 år fortfarande håller ihop men fattat vikten av att ha någorlunda samma värderingar gällande barn, uppfostran och livet i stort för satan vad tufft det är ibland.