• Anonym (Lina83)

    Gravid efter vaccination

    Hej!

    Jag tänkte ta vaccinet om någon vecka. Hur långt efter vaccinationen blev ni gravida?

  • Svar på tråden Gravid efter vaccination
  • Tessaloniki

    Du får nog förtydliga din frågeställning här... du tror väl inte att vaccinet ska hjälpa dig bli gravid?


    Väntar på regnbågen efter stormen
  • Anonym (Lina83)

    Okej. Ja jag menade om det på något sätt blivit svårare för någon att bli gravid efter vaccinationen. Har hört av så många att de fått menstruationsrubbningar

  • Anonym (E)

    Jag tänker såhär: det kommer inte att vara något vidare underlag här om du vill jämföra mot folk utan vaccination. Alla får inte rubbningar och när någon blir gravid efter vaccination som ändå är rätt nytt är oväsentligt för dina egna försök :)

  • Anonym (m)

    Tog andra dosen vaccin 21/9 (ca 16 dagar sedan) och min mens sista dag var 22/9. Vi är på första försöket nu (på andra barnet). Har bim 17/10.

    Får se hur det går!

  • Anonym (E)
    Anonym (m) skrev 2021-10-07 23:20:22 följande:

    Tog andra dosen vaccin 21/9 (ca 16 dagar sedan) och min mens sista dag var 22/9. Vi är på första försöket nu (på andra barnet). Har bim 17/10.

    Får se hur det går!


    Hur är det relevant för TS, du vet inte om du är gravid?
  • Anonym (Nej)

    Jag blev gravid direkt efter att jag tagit första sprutan. Tog även andra och allt såg bra ut på ultraljud.

    Nej mensrubbningar är inte vanligare bland vaccinerade än ovaccinerade.

Svar på tråden Gravid efter vaccination