Inlägg från: Minnimunni |Visa alla inlägg
  • Minnimunni

Ni som blivit lämnade och gått vidare

För tre månader sen lämnade min sambo mig efter 8 år, vi har ett barn på 4,5. Jag har mått så fruktansvärt dåligt. Hamnade efter någon månad i en depression och har med nöd och näppe tagit mig igenom dagarna. Nu mår jag något lite bättre men känner fortfarande stor hopplöshet. Jag ser ingen framtid. Jag känner mig dessutom väldigt misslyckad att jag inte lyckades få förhållandet att fungera. Han har inte varit lätt att ha att göra med. Han har i perioder knappt tagit något ansvar för vår son, det har visat sig att han har adhd, något vi inte visste om de 6 första åren. Men jag tar ändå på mig mycket i och med att jag visste hur svår han var. Jag har älskat honom och sörjer enormt mycket både honom och familjen. 

Ni som blivit lämnade och har lyckats gå vidare och mår bra idag, snälla berätta. Jag behöver höra att det är möjligt för just nu känns det som att jag aldrig kommer att må bra igen. 

• Svar på tråden Ni som blivit lämnade och gått vidare
  • Minnimunni

Tack, så skönt att läsa. Starkt av dig att lämna. Det var mer än vad jag klarade av . I perioder har vi haft det väldigt bra och han är verkligen en fantastisk person. Vi har haft mycket kul tillsammans, vi är båda väldigt sociala och tycker om att upptäcka nya saker. Men det sista året blev han mer och mer avig och rent ut sagt elak mot mig. Vissa saker han har gjort är rätt sanslösa. Samtidigt som han i teorin är en väldigt mogen och generös person. Ja du hör... jag får inte ihop det och egentligen är det dags för mig att bara släppa det. Jag har tyvärr varit väldigt kär i honom och önskat att det skulle kunna fungera. 

Svar på tråden Ni som blivit lämnade och gått vidare