• Anonym (???)

Varför skriker grannens bebis helt hysteriskt?!

Har skrivit här tidigare om grannens bebis som skriker oavbrutet. Undrade om det verkligen är normalt. Ungen skriker fortfarande men nu har skriken förändrats från gråtskrik till mer hysteriskrik typ som grisar låter. Låter som barnet får ont eller nåt. Är det normalt?

• Svar på tråden Varför skriker grannens bebis helt hysteriskt?!
  • Anonym (Störningsjouren)

Ring störningsjouren kanske så dem får gå o kolla så allt är ok..man vet ju aldrig.. har inga barn själv men att en unge ska ligga o gallskrika i evigheter o aldrig få tröst t ex låter ju inte sunt..hmm

• Anonym (Fråga)

Knacka på och fråga om de behöver hjälp? Tänk om dem vuxne är sjuk? Full? Inte hemma?

• Anonym (Fråga)

Knacka på och fråga om de behöver hjälp? Tänk om dem vuxne är sjuk? Full? Inte hemma?

• Anonym (Wilda)

Kan som sagt hänt något med föräldern, att denna ligger medvetslös eller likanade. Sedan så finns de ju dom föräldrar som inte tar hand om sina skrikande barn, just för att dom inte ska skaka ihjäl dom eller börja slå dom. Mer normalt än vad man tror.

Ring 112 och överdriv lite o säg att barnet skrikit i flera timmar, och att de ibland blir hysteriska skrik som någon gör de illa. Tar 15 minuter för polis att komma dit, och då för en rutinkontroll!

Bättre vara på den säkra sidan så slipper du känna skuld om något skulle visa sig vara galet och upptäcks försent! Har barnet bara kolik kan du ju skratta lite åt dig själv i efterhand ????

• Anonym (Fråga)
    Anonym (Fråga) skrev 2021-08-25 00:31:25 följande:

Varför skriva här på FL om något på andra sidan av väggen? Hur hjälper det? Knacka på Det är ett spädbarn det handlar om!!! Inte två fyllskallar som blivit osams.
  • Anonym (Bibbi)
    Anonym (Störningsjouren) skrev 2021-08-25 00:17:05 följande:
    Ring störningsjouren kanske så dem får gå o kolla så allt är ok..man vet ju aldrig.. har inga barn själv men att en unge ska ligga o gallskrika i evigheter o aldrig få tröst t ex låter ju inte sunt..hmm

Att ett barn skriker behöver inte betyda att det ligger ensamt. En del bebisar skriker trots att man bär runt dem i famnen och gör allt man förmår för att de ska må bättre.
  • Anonym (Va?)
    Anonym (Wilda) skrev 2021-08-25 00:40:18 följande:

Kan som sagt hänt något med föräldern, att denna ligger medvetslös eller likanade. Sedan så finns de ju dom föräldrar som inte tar hand om sina skrikande barn, just för att dom inte ska skaka ihjäl dom eller börja slå dom. Mer normalt än vad man tror.

Ring 112 och överdriv lite o säg att barnet skrikit i flera timmar, och att de ibland blir hysteriska skrik som någon gör de illa. Tar 15 minuter för polis att komma dit, och då för en rutinkontroll!

Bättre vara på den säkra sidan så slipper du känna skuld om något skulle visa sig vara galet och upptäcks försent! Har barnet bara kolik kan du ju skratta lite åt dig själv i efterhand ????

15 minuter?
    Det beror nog på var man bor det, jag bor på Gotland och om du bor i t ex Burgsvik och alla poliser är i Visby så tar det över en timme även med gasen i botten.
    För att inte tänka på Norrland...
  • LFF
    Anonym (???) skrev 2021-08-25 00:06:39 följande:

Har skrivit här tidigare om grannens bebis som skriker oavbrutet. Undrade om det verkligen är normalt. Ungen skriker fortfarande men nu har skriken förändrats från gråtskrik till mer hysteriskrik typ som grisar låter. Låter som barnet får ont eller nåt. Är det normalt?

Kolik?
  • EpicF
    Anonym (???) skrev 2021-08-25 00:06:39 följande:

Förmodligen kolik bebis så ja, då är det normalt.

Min fösta skrek i princip dygnet runt sina första tre månader. Och ja, det var helt fruktansvärt och jag kände mig helt värdelös men det var helt normalt.

Knacka på och fråga om de behöver hjälp med någonting.
  • Egon den stora

Tyvärr är det helt normalt.

Som att inte det är nog stressande så hade det varit extra stressande om folk kommit och ringt på mitt i allt.

• Anonym (Js)

Min bebis kunde skrika i timmar, pga olika utvecklingsfaser eller liknande. Som förälder försöker man ofta allt för att trösta. Det som stressade mig allra mest var vad grannarna ska tänka, speciellt om hon började skrika på kvällar och nätter. Men jag viste att allt var i sin ordning efter kontakt med BVC. Men självklart skulle det lika bra kunna vara så att barnet faktiskt far illa. Men att skicka polisen innan man ens knackat på först skulle såra mig enormt om jag var mamman till det barnet.. är det obekvämt att knacka på, kolla om du hittar nummer på ratsit och skicka ett vänligt sms, eller meddelande via fb. Eller om ni ser grannarna framöver, fråga hur bebislivet går och att ni ibland hör bebis men att ni förstår att bebisar är så ibland.. att det blir bättre.

• Anonym (Här)

Jag är tacksam att vi inte hade nära grannar när vårt andra barn hade fötts. Hnb:are + kolikbebis= han skrek mycket, högt och ofta. Kvittade nästan helt vad vi gjorde.

Ts: prata lite försiktigt med föräldrarna nästa gång ni ses. 

• Anonym (???)

Det är ett rätt ungt men skötsamt par. Har träffat dem i tvättstugan ett par gånger. De tar upp och bär omkring när skriket börjar, det kan jag höra. Det är mest på kvällar/nätter det skriks. Får bebisar kolik när de är flera månader?

• Anonym (Här)
    Anonym (???) skrev 2021-08-25 14:09:41 följande:
    Det är ett rätt ungt men skötsamt par. Har träffat dem i tvättstugan ett par gånger. De tar upp och bär omkring när skriket börjar, det kan jag höra. Det är mest på kvällar/nätter det skriks. Får bebisar kolik när de är flera månader?
    Kolik brukar börja nånstans runt 3 månader och hålla på ett antal månader.
  • VadSkaManSäga

Vår yngsta hade kolik och har reflux hon har skrikit varje dag i 4 månader, och vi bär så mycket att våra axlar och nackar gör ont.

• Gravid99

svår situation, givetvis kan de vara som folk skriker att föräldrarna inte tar hand om barnet eller att dem gör illa barnet. Men vissa barn skriker konstant, jag var själv ett sånt barn som skrek o skrek o skrek. Mina syskon fick studera med öronproppar i 2 år och min mamma sa att hon va på gränsen att bli ett psykfall. Idag är jag en vuxen människa och vänninor till min mamma pratar om mig fortfarande som " hon som skrek hela tiden ". Barnet kan även ha kolik?

• Anonym (Jonna)
    Egon den stora skrev 2021-08-25 12:21:57 följande:

Tyvärr är det helt normalt.

Som att inte det är nog stressande så hade det varit extra stressande om folk kommit och ringt på mitt i allt.

Ja min 1,5 åring är i nån jättejobbig fas nu å skriker sig hes när hon måste lägga sig. Kan pågå i evigheter.. hade grannar ringt på min dörr å frågat hur de står till hade jag verkligen blivit uppstressad
Svar på tråden Varför skriker grannens bebis helt hysteriskt?!