• MellisWH

Inget tidigt VUL

Jag är gravid i v7 snart 8 (6+6) och var på mitt första besök hos barnmorskan nyligen.. jag blev erbjuden tidigt ultraljud i vecka 13+0 och tycker att 6 veckors väntan känns som en evighet.. har kontaktat 3 privata mottagningar för att göra ett tidigare men ingen har tid.. någon som är i samma sits och lika orolig?

• Svar på tråden Inget tidigt VUL
  • Anonym (Tjo)

Var i landet bor du typ? Jag var i samma sits som dig. Men bokade ett privat 900kr.. men det var det värt.. I vecka 8!

• Anonym (Tjo)

Var i landet bor du typ? Jag var i samma sits som dig. Men bokade ett privat 900kr.. men det var det värt.. I vecka 8!

• MellisWH
    Anonym (Tjo) skrev 2021-08-25 11:32:52 följande:

I södra Halland! Har kontaktat dom privata mottagningar jag kan hitta men ingen har tid :(
  • Anonym (:))

Känns som dom aldrig har tid när man bara vill kolla att allt är bra. Men säger man att man blöder eller ej vet vilken vecka man är i så får man tid direkt :p hoppas de löser sig för dig :)

• Anonym (T)

De hade jätteproblem med att hitta en tid till mig då allt var bokat. Fick till slut en avbokad tid.

Det enda jag kan rekommendera är att som någon annan sa att söka dig utanför din region till andra privata mottagningar.

• Anonym (M)

Det var inte länge sedan första ul var rul i v 18-19 sådär. Bara som lite perspektiv. Jobbar man inom området så förstår man omöjlighet att alla ska få ett vul i tidig graviditet. Nyttan med det överväger inte heller.

Svar på tråden Inget tidigt VUL