• Tiffany

    Kattbeteende

    Är det någon som vet vad detta är för beteende hos katt?

    Katten stryker sin svans mot ett föremål , svansen rakt upp och liksom vibrerar... sen går iväg.. kissar katten?

  • Svar på tråden Kattbeteende
  • Tiffany

    Vi har en granne som filmat våran katt göra så mot en utekruka dem har o tror bestämt hon kissat på alla deras dynor dem har men hon är kastrerad o aldrig kissat inne hos oss el nåt..däremot finns det många andea katter i området. Så vet inte vad jag ska tro eller göra eller säga :/ ska ja betala dynor som jag inte ens vet är våran katt som förstört med 100% han visade en film däe hon stryker svansen upp mot en kruka och vibrerar..

  • Dexter dot com
    Tiffany skrev 2021-08-25 17:06:28 följande:

    Vi har en granne som filmat våran katt göra så mot en utekruka dem har o tror bestämt hon kissat på alla deras dynor dem har men hon är kastrerad o aldrig kissat inne hos oss el nåt..däremot finns det många andea katter i området. Så vet inte vad jag ska tro eller göra eller säga :/ ska ja betala dynor som jag inte ens vet är våran katt som förstört med 100% han visade en film däe hon stryker svansen upp mot en kruka och vibrerar..


    Om du har en utekatt som grannen filmat när den urinmarkerar på deras tillhörigheter tycker jag absolut du ska betala för det katten förstört. Bara för att hon inte kissar inne betyder inte att hon inte märker revir ute. Be om ursäkt och betala alt bli osams med grannen och låt din katt vara inne. Du kan ju även erbjuda dig att betala för en dynbox eller nät till grannens altan så katten inte kan pissa på deras dynor för att slippa framtida utgifter på fler dynor.
  • Anonym (CC)

    Min hankatt gör också så, men det kommer inget kiss. Kan ju vara andra katter som har kissat på deras dynor. 

  • Tiffany

    Ja nej vi har ingen film där det visar att katten kissat ner dynorna utan en film där katten stryker som mot en kruka med vibrerande svans men som jag läst är honkatten kastrerad luktar de inget om dem gör så eller ens kommer kiss. Vi har 10tal katter på gatan och framförallt en hane som är riktigt dominant o är på våra kattee hela tiden o kissar hos oss, kan tänka mig det är han ...

Svar på tråden Kattbeteende