Inlägg från: Anonym (ett par förslag) |Visa alla inlägg
  • Anonym (ett par förslag)

Hemliga uppdrag på kräftskiva

* beröm någons bröst

* kasta en snaps i ditt eget ansikte

* ät från någon annans tallrik

* dra ett opassande skämt

* fråga någon vilken sorts björn som är deras favoritbjörn och varför

* håll ett kort tal på ditt hemspråk (som få/ingen förstår)

* Låtsas försöka värva någon till en sekt

* Låtsas försöka värva någon till ett pyramidspel

* låtsas tro att någon är gay tills personen säger att denne inte är gay.

Gryntroll skrev 2021-08-26 10:00:57 följande:

Ser en risk med dessa, om många nya för varandra. Kan bli plumpt iom att det är  "över gränsen" grejer som riskerar att skapa märklig stämning.

Jo absolut. De kräver viss finess. Poängen är ju att det skall bli lite obekvämt, men inte för obekvämt. Så man får dela ut de uppgifterna till någon som är duktig socialt.

Min syrra är sån, hon vet exakt hur man gör andra lagom obekväma, så att det blir roligt men bara strax över gränsen liksom.

Var på en sån fest, anordnad av min syster där jag fick uppdraget att "Torka din man i ansiktet med en servett som han är en bebis som spillt".

Tänkte att det var pinsamt, men han satt bara och tog det som om det var helt normalt :D

En stor del av nöjet med såna lekar är att de är roliga att planera ihop med någon. Minst hälften av grejerna man kommer på kan vara roliga just då, men man inser att de inte skulle funka på riktigt.

Så det kräver en del planering, sätt dig ner med en kompis, make eller vad nu du har tillgängligt. Läs igenom förslagen i tråden, lägg till egna.

Kan skriva ner några till:

* Berätta någon korkad påhittad fakta om djuret kräfta för någon annan. Tex. visste du att kräftan är närmare släkt med säl än med hummer?

* Hitta på ett roligt minne från en annan kräftskiva som aldrig har hänt.

* (Till en invandrad person) Ljug ihop en historia om hur man firar kräftskiva i Iran (tex)

* Fråga om det här är en riktig kräfta eller någon slags utklädd krabba.

* (Till en invandrad person) sjung några rader ur en barnvisa på ditt hemspråk och hävda att det är en snapsvisa.  

Svar på tråden Hemliga uppdrag på kräftskiva