• Luza

    Fostrets placering i magen

    Vill mest höra om det är sant

    Sparkar fostret på höger sida= pojke - cravings på surt o salt

    Sparkar fostret på vänster sida = flicka - cravings på sött

  • Svar på tråden Fostrets placering i magen
  • Frenja07

    Nej det är såklart inte så. Om barnet lägger sig högervänt eller vänstervänt har ju inget med könet att göra.

  • cosinus

    alla mina fyra har sparkat på min högra sida. Två pojkar och två flickor. Även sonen som låg i säte sparkade på samma ställe som syskonen.

    Med döttrarna har jag mått illa som f-n och då inte klarat sött men däremot gillat surt.

  • Kvinna1989

    Väntat en tjej i vecka 38 nu och hon har mest sparkat på höger sida. Vad de gäller cravings så har de mer vart på salt och surt (även om de inte heller vart mycket av dom) . Men 2/3 av denna graviditet har jag varit äcklad av sött (gillar de normalt)

    Så verkar inte stämma :)

  • partytsljus75

    Jag väntar flicka och min konsumtion av sött har minskat jättemycket mot när jag inte är gravid. Är jättesugen på surt, syrligt (frukt, lemonad osv.) och salt mat.

    Rörelserna känns olika hela tiden.

  • Frenja07

    De flesta barn, pojkar som flickor, ligger och tittar åt höger och sparkar således på höger sida.

  • JosHed

    Hur barnet ligger i magen har inget med kön att göra :) Och de rör sig väldigt mycket så länge de kan. Jag har två pojkar i magen och de sparkar såklart på båda sidorna :) 

Svar på tråden Fostrets placering i magen