• Min älskade dotter

Klädbyte efter skola/förskola/jobb

Byter ni kläder när ni kommer hem efter jobbet? Byter ni kläder på barnen direkt efter förskolan? Byter era skolbarn kläder, eller iaf strumpor, när de kommer hem efter en dag på ?smutsiga golv??

Nyfiken på hur andra tycker och tänker:)

• Svar på tråden Klädbyte efter skola/förskola/jobb
  • flygrl

Nu har jag inga barn men byter normalt om till mjukiskläder när jag kommer hem från jobbet eller annat jag vart iväg på. Oftast har jag nylonstrumpor på jobbet (servitris) och då byter jag till vanliga strumpor hemma för det känns skönare.

• Anonym (Hanna)

Nej. Ingen av oss har jobb där vi blir svettiga eller så - har högst ordinära kontorsjobb- och byta på barnen har aldrig fallit mig in ens. Varför skulle man?

• Anonym (N)

Nope, byter aldrig kläder när jag kommer hem från jobbet. Har alltid jeans och tröja på jobbet och har ingen anledning att inte ha det hemma. Yngsta barnet går i trean och hon brukar byta om till något bekvämare och svalare när hon kommer hem. När hon var yngre gick hon helst i trosor eller helt naken.

Jag minns en tråd för ett tag sedan som handlade om just detta med byta kläder när man kommer hem. Trådstartaren var väldigt noga med innekläder och utekläder, och de kläderna hade hon precis innanför dörren så att hon kunde byta precis innan hon gick ut eller precis efter att hon kommit hem. Några i den tråden skrev att de brukade byta kläder om de hade åkt med kollektivtrafik, för de tyckte sätena var så smutsiga.

• Anonym (Utefamilj)

Barnen springer ut till hästarna och våra andra djur direkt så rena strumpor vore väldigt onödigt. Barnen är ute så länge dom får om dagarna. Själv byter jag om från kontorskläder till fritidskläder direkt

• Anonym (Utefamilj)

Barnen springer ut till hästarna och våra andra djur direkt så rena strumpor vore väldigt onödigt. Barnen är ute så länge dom får om dagarna. Själv byter jag om från kontorskläder till fritidskläder direkt

• Anonym (Xax)

Nej, ingen i familjen byter om i vanliga fall.

• Anonym (Lia)

Brukar ofta duacha av mig och byta till mjukiskläder när jag kommer hem. Ganska ny vana, typ sen jag flyttade till nuvarande lägenhet för åtta år sedan, inget jag är uppväxt med. Men skönt tycker jag. Barnen brukar inte byta.

• Anonym (St)

Tar alltid av mig kavajen direkt.

Lågstadiebarnet får ibland byta strumpor och byxor innan hon sätter sig i soffa mm.

Minstingen kommer nog också få byta byxor efter hemkomst när han börjar på förskola.

• Anonym (ingen)
    Min älskade dotter skrev 2021-08-26 14:10:59 följande:

Byter ni kläder när ni kommer hem efter jobbet? Byter ni kläder på barnen direkt efter förskolan? Byter era skolbarn kläder, eller iaf strumpor, när de kommer hem efter en dag på ?smutsiga golv??

Nyfiken på hur andra tycker och tänker:)

Ingen i familjen byter kläder när vi kommer hem. Om vi skulle göra det så skulle det vara av bekvämlighet, inte för att strumpor eller liknande blivit smutsiga. Jag upplever inte att barnen kläder blir smutsiga på det sättet och är heller inte så himla känslig för lite smuts i tillvaron och hemmet. 
  • Mrs Moneybags

Vi byter om när vi kommer hem. Vill inte ha smuts och annat från exempelvis bussäten eller tunnelbanan i våra egna soffor.

Tvättar också händerna noga. 

• mammabitch

Ja, men inte direkt när jag kommer innanför dörren.
    Gillar bekväma kläder i alla sammanhang .

• asdfgh

Jag har arbetskläder och byter på jobbet till träningskläder när jag cyklar hem. Byter från dem hemma om de är svettiga och otrevliga eller om de inte funkar vädermässigt när man inte har en puls på 160.

Mannen byter till bekvämare kläder.

Barnen byter inte pga renlighet men däremot vill de ofta ha på sig något annat/roligare i leken.

Svar på tråden Klädbyte efter skola/förskola/jobb