• nihka

Vem uppfostrar msnsbebisar?

Anonym (Whom?) skrev 2021-08-27 16:45:49 följande:

Då det verkar vara ett överflöd på just mansbebisar så undrar jag vem som uppfostrar dem.

Ingen, varken då eller nu och det är väl det som är problemet med alla ouppfostrade människor.

Antingen kan man som förälder inte eller så orkar man inte eller så vill man inte lägga en god grund för sina barn genom att ställa krav.

Min första pojkvän var oerhört curlad av sin mamma. I hans fall var det att mamman inte ville utan ville vara snäll och omhändertagande och skämma bort. Det gällde även hans bröder och pappan och hon försökte även göra det med mig. Ingen behövde ens lägga sina kläder i tvättkorgen utan lämnade dem på golvet i sovrummet eller utanför duschen. Jag vägrade flytta ihop innan han kunde ta hand om sig själv och ett hushåll så han fick bo ensam i ett år utan att mamma fick komma och greja. Efter det kunde han.
  • nihka
    Anonym (Whom?) skrev 2021-08-29 14:55:39 följande:

Undrar lite om det även går på rutin och autopilot efter ett tag. Mamman är så van att göra det hon gör att det går på automatik. Då det går på automatik så blir det en negativ spiral och der blir svårt för alla att bryta. Men det låter bra att han kunde fixa ett eget boende och att mamman inte följde efter.

Det kan inte ha varit lätt för någon av dem i början då mycker av beteendet sitter i ryggraden.

Mamman visste med sig att hon gjorde för mycket, men hade svårt att låta bli. När kravet ställdes visste hon att det var rätt och bara ställde om sig. Fantastisk svärmor!
Svar på tråden Vem uppfostrar msnsbebisar?