Inlägg från: Anonym (Inte bra) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Inte bra)

Stalkade mitt ex

Anonym (Martin) skrev 2023-07-30 20:17:40 följande:
    Jag väntar inte på det eftersom jag genom mina handlingar tog ifrån mig drömmen. Jag tar konserverna av mina handlingar. Det är en stor sorg. Min största sorg är dock att jag, genom mina handlingar, inte får se mitt ex lycklig med den hon verkligen älskar. Hon brukade nämligen säga att hon skulle byta ut mig en dag mot någon annan.

Hade varit vackert att få se hennes dröm slå in. 
    Det du skriver låter inte friskt. Vad säger din psykolog om den här typen av tankar?
  • Anonym (Inte bra)
    Anonym (Martin) skrev 2023-07-30 20:36:34 följande:
    Hon säger att det finns fler fiskar i sjön och att jag ska gå vidare.

Jag ser det som ett straff att vara tillsammans med någon jag inte älskar och följer därför inte hennes råd. Min psykolog tycker att det är sorgligt men börjat acceptera att jag är som jag är.
    Det är inte bara sorgligt, det låter i mina öron som att något verkligen inte står rätt till. Men om du är nöjd själv, så är det väl okej.
  • Anonym (Inte bra)

Menar inte att man måste ha en partner, man kan leva ett bra liv utan. Det jag syftar på är att du vill se henne med sin nya etc. Det låter inte bra. Vet inte varför du gör dig martyr.

• Anonym (Inte bra)
    Anonym (Martin) skrev 2023-07-31 20:52:56 följande:
    Jag kan inte ha en ny relation. Jag förstörde mitt liv genom hur jag betedde mig efter uppbrottet. Jag blev ingen fin människa tyvärr. Men har bara mig själv att skylla på.
    Dumheter! Livet går vidare. Att du har dig själv att skylla stämmer dock. Du låter ett misstag förstöra resten av ditt liv. Tragiskt!
  • Anonym (Inte bra)
    Anonym (Martin) skrev 2023-07-31 21:13:15 följande:
    Må så hända. Det är dock helt och hållet mitt eget fel. 

Jag tänker ju: "då inte finns något preventivmedel som är hundraprocent säkert så vill jag att jag ska vara hundraprocent säker på att personen är den rätte och inte finns någon annan, någonstans i världen, som jag älskar mer. " Det vill jag vara säker på innan jag kysser personen första gången. 

Jag har dock inte dessa krav på någon annan. 
    Shit happens. Saker förändras. Relationer går isär. Man får lära sig att leva med osäkerhet. Inget i livet är 100 procent säkert. Förutom att vi ska dö. Så att tänka så är helt galet. Du kan aldrig veta att någon är den rätta.
  • Anonym (Inte bra)
    Anonym (Martin) skrev 2023-08-01 10:44:41 följande:
    Jag har som sagt gått till olika psykologer i flera år.  De håller inte med mig. Jag förväntar mig inte att de ska göra det. Jag har fullt förståelse för att de inte tänker som mig och tänker på andra sätt.

Dessa värderingar är dock viktiga för mig. 
    Så vad är problemet? Dina värderingar är viktiga för dig. Då är väl allt finemang?
  • Anonym (Inte bra)
    Anonym (Martin) skrev 2023-08-01 15:56:31 följande:
    Det var min dröm som barn att bli en fin omtänksam kille och vara i en kärleksrelation. Jag blev som sagt inte en fin omtänksam kille. Och i en kärleksrelation fick bara vara i ett år. 

Problemet är att blev den jag hoppades bli som barn. 
    Men du vill ju inte ge dig själv möjligheten att bli en omtänksam partner, så jag ser fortfarande inte problemet. Du har bestämt dig för att inte träffa någon. Lev med det då.
  • Anonym (Inte bra)
    Anonym (Martin) skrev 2023-08-01 16:09:01 följande:
    Jag kan som sagt inte då det bara existera en tjej i världen jag kan ha en relation med. 

Och skulle jag mot all förmodan ha en ny relation så skulle den nya behöva utösa min värsta mardröm. Det gjorde ju mitt ex och jag betraktar det som det finaste hon gjort för mig. Finaste hon gjorde var att hon velade fram och tillbaka om hon ville göra slut eller inte, så att jag knäcktes psykiskt på grund av osäkerheten. 
    Precis. Det existerar bara en tjej i världen för dig. Henne kan du inte få. Så bara att släppa och leva ensam. Enkelt.
  • Anonym (Inte bra)
    Anonym (Martin) skrev 2023-08-01 16:33:39 följande:
    Lever ensam.

Detta hindrar mig inte från att känna ångest för att jag betedde mig som jag gjorde och sorg för att att jag inte blev någon fin människa. Dessa tankar kommer fatt förfölja mig hela mitt liv. 
    Och det enda sättet du kan komma över sorgen är att bli en bättre människa. Men det verkar du inte vilja. Så då är vi tillbaka på ruta ett igen. Du går runt runt och kommer absolut ingenstans.
  • Anonym (Inte bra)
    Anonym (Martin) skrev 2023-08-01 19:23:20 följande:
    Jag är fast då inte finns något jag kan göra. Men jag ska försöka tänka ut vad jag vill göra med mitt liv.
    Fel. Det finns absolut saker du kan göra. Men du VÄLJER att inte göra något.
  • Anonym (Inte bra)
    Anonym (Martin) skrev 2023-08-01 20:01:14 följande:
    Det som hände efter uppbrottet har hänt och finns inget jag kan göra för att göra det ogjort. 

Jag kan förhoppningvis släppa mitt ex en dag. Jag kan inte ha en ny relation. då den nya relationen inte är en kärleksrelation, utan en relation jag endast är i för  hon jag älskar inte vill ha mig. Och i den nya relationen kan jag inte ha sex då jag vill inte ha sex med någon jag inte älskar. 
    Pratar inte om ditt uppbrott. Det är fem år sedan och totalt oväsentligt att ens ta upp. Jag pratar om ditt liv, som du totalt slänger bort för att du har bestämt dig för att att du ska plåga dig själv. Och då blir det så. Livet blir skit.
  • Anonym (Inte bra)
    Anonym (Martin) skrev 2023-08-01 21:02:41 följande:
    Att mitt liv blev är en direkt följd av att föll ihop psykiskt 2017. Det finns inget jag göra för att ändra på det då jag inte kan ändra på det förflutna.
    Du kan ändra nutiden. Sluta se tillbaka.
  • Anonym (Inte bra)
    Anonym (Martin) skrev 2023-08-09 20:57:43 följande:
    För att jag anser jag är för gammal för att bli förälder.

Jag känner att jag kommer få ett bra liv som singel :) 
    Du kan ju ha sex med en kvinna i din egen ålder, då är det ingen risk att det blir barn. Eller i alla fall pytteliten. Välj en några år äldre kvinna, så är det bombsäkert.
  • Anonym (Inte bra)
    Anonym (Martin) skrev 2023-08-11 17:49:44 följande:
    Jag vill även bara ha sex baserat på kärlek då jag ser sex som en kärlekshandling. Det finns med andra ord flera skäl till att jag inte vill ha sex igen. Jag har inte haft någon direkt längtan efter sex under åren som singel. Jag saknat någon att hålla kär och skapa minnen med. Men jag får som sagt skapa minnen tillsammans med mig själv istället. 
    Suck! Snacka om att ha fastnat i gamla hjulspår. Du sitter fast duktigt i diket. Du får nog skärpa till dig om du ska få ha kvar din vän, som verkar ha tröttnat på ältandet.
  • Anonym (Inte bra)
    Anonym (Martin) skrev 2023-08-11 18:14:09 följande:
    Jag ska försöka ett bra liv som singel. Jag kommer under livets gång spalta upp nya drömmar och mål. 
    Bara att du lägger till "som singel" säger allt. Du har bestämt dig för att aldrig gå vidare. Du behöver inte svara på detta.
  • Anonym (Inte bra)
    Anonym (Martin) skrev 2024-03-09 19:34:50 följande:

Läser denna tråd titt och tätt. Kan nu hålla med om att jag resonerar rätt konstigt.

Men kan dock inte ännu inte ens föreställa mig att ha en ny relation.
    Orsaken är kanske att jag är feg, men är inte bekväm med tanken att inleda en ny relation. 

Man behöver inte ha en relation. Om du efter så lång tid inte ens kan föreställa dig det, ska du naturligtvis inte inleda någon heller. Om du fortfarande måste gå hit titt som tätt och läsa tråden, så är det nog långt ifrån redo.
  • Anonym (Inte bra)
    Anonym (Martin) skrev 2024-05-21 23:42:33 följande:

Tänker på mitt ex varje dag och hjärtat mitt värker och gör ont.

Det snart sju år sedan hon dumpade mig. Vi har inte haft någon som helst kontakt på cirka 6 och halvt år. 

Hur slutar man egentligen älska den människa man älskar mest i hela vida världen?

Man går vidare och skaffar sig ett liv.
  • Anonym (Inte bra)
    Anonym (Martin) skrev 2024-06-10 21:01:03 följande:
    Jag har skaffat mig ett hyfsat bra liv men hjärtat gör ont i alla fall. 
    Jag vill dock inte ha henne tillbaka. Det hade varit egocentriskt och elakt. Hon valde att gå vidare. Då hade varit fel av mig att hoppas att hon kommer tillbaka. Särskilt efter 7 år. Hade varit Såå sorgligt om hon inte hittat den verkligen vill ha efter så lång tid. 
    Ja du, man får leva med ont i hjärtat helt enkelt. Det är du inte ensam om.
  • Anonym (Inte bra)
    Anonym (Martin) skrev 2024-12-31 16:36:18 följande:

Så då har det gått ytterligare ett år. 

Nu har jag bara 37 år kvar med denna smärta (hoppas jag inte blir äldre än så),

Eller så försöker du göra något bra av de år du har kvar.
Svar på tråden Stalkade mitt ex