Anonym (Nojig) skrev 2021-08-28 10:38:42 följande:
Ni som fött i v 34-36 gick allt bra? Hur länge fick ni ligga kvar på sjukhus och blev det några kvarvarande bekymmer?
Har haft såna sammandragningar senaste tiden, och även nu regelbundna vid något tillfälle. Är på väg in i v 34. Inget som gör ont men kommer de regelbundet igen skulle jag stämma av med förlossningen för koll... Alla värden ser bra ut så det är inget som borde kunna skapa prematur förlossning mer än att bebisen själv tycker det vore dags vad jag förstår.
Har förberett allt just in case men önskar ju att det bara är just sammandragningar och att bebis stannar några veckor till alltså...
Stella är född via k.snitt i v.34+1. Hon andades själv men fick lite hjälp på traven med c-papp de första timmarna. (Hann inte få sprutorna för lungmognad)
Hon var 45cm lång och vägde strax under 2500gram.
Vi låg på neo i 9 dagar men Stella kunde egentligen ha åkt hem efter 4 dagar. Men efter k.snittet så behövde jag akutopereras pga blödning i buken, så jag låg på iva de första 4 dagarna då det var rätt så kritiskt.
Stella solade vid 3-4 tillfällen mot gulsot och efter 3 dagar så började vikten att gå upp, efter att den hade gått ner till 2000g efter det hon föddes.
Idag är hon 20 månader och är som vilket barn som helst :)