• Mike76

Goding Commando

Är det fler än jag som bara älskar att gå utan kallingar eller trosor om du är tjej/kvinna?

Vet inte riktigt varför jag gillar det då mycket.

Blir kåt av det och känner mig lite sexig faktiskt.

• Svar på tråden Goding Commando
  • Zouxman

Nej, jag går aldrig Commando, av den enkla anledningen att jag inte vill tvätta mina byxor så ofta... Men jag förstår att du blir lite småkåt av att låta klockspelet hänga fritt.

• Mike76

Going Commando skulle ju rubriken vara

Mike76 skrev 2021-08-28 18:28:16 följande:

Är det fler än jag som bara älskar att gå utan kallingar eller trosor om du är tjej/kvinna?

Vet inte riktigt varför jag gillar det då mycket.

Blir kåt av det och känner mig lite sexig faktiskt.

• Anonym (Franss)

Nä, tycker det låter ohygieniskt och ganska äckligt faktiskt. Inget jag skulle vilja göra. På sin höjd kan jag ha mjukisbyxor hemma utan kalsonger under, men de skulle jag aldrig visa mig offentligt i ändå.

• flygrl

Varför säger man going commando? Fattar inte uttrycket...

• Anonym (Man 52 år gift i 25 år.)

Jag hoppas fortfarande att min fru ska ändra sig och nån enda gång överraska mig med att ha kjol eller klänning och skippa trosorna. Jag har signalerat till henne att jag skulle tycka det var riktigt sexigt om hon nån gång gjorde det. Men nu har jag förstått att det kommer aldrig hända tyvärr... Så det är ju då bara att finna sig i det. Suck!

• Aniiee
    flygrl skrev 2021-08-28 20:51:57 följande:

Varför säger man going commando? Fattar inte uttrycket...

Ingen vet riktigt. Enligt en version kommer utrycket från Vietnamkriget, då amerikanska soldater skippade kallingarna för att det blev för varmt och fuktigt. Enligt denna version kom också idén, både för frasen och för att faktiskt göra det, från skottar som jobbade med de amerikanska soldaterna som berättade att historiskt gick skottarna "regemental", eftersom de tjänade i kilt,  och därmed utan kallingar. Inte i Vietnam dock.

Det mest osäkra verkar vara om soldaterna verkligen sa så, eller om de bara gjorde så. Uttrycket i sig kom kanske från universitetsvärlden i USA.
    We need to take the wrong steps sometimes to find the right path.
  • Aniiee

Och för att svara på TS: Jag går bara commando hemma i pyjamas eller om det är verklig kris i tvätten.

We need to take the wrong steps sometimes to find the right path.
  • Anonym (Nakedbutnotafraid)

Efter att ha vuxit upp i ett ganska strikt hem med ganska liten ?förståelse? kring nakenhet så började jag (med hjälp av en nära vän) att bada naken för några år sedan. Efter det så har jag slängt alla mina bh-ar och använder väldigt sällan trosor - inte på grund av något kopplat till sex utan mest bara för att det är så jävla skönt och för att inger någon slags befrielse-känsla.

• Anonym (Man)
    Aniiee skrev 2021-08-29 01:03:43 följande:

Ingen vet riktigt. Enligt en version kommer utrycket från Vietnamkriget, då amerikanska soldater skippade kallingarna för att det blev för varmt och fuktigt. Enligt denna version kom också idén, både för frasen och för att faktiskt göra det, från skottar som jobbade med de amerikanska soldaterna som berättade att historiskt gick skottarna "regemental", eftersom de tjänade i kilt,  och därmed utan kallingar. Inte i Vietnam dock.

Det mest osäkra verkar vara om soldaterna verkligen sa så, eller om de bara gjorde så. Uttrycket i sig kom kanske från universitetsvärlden i USA.

Jag har alltid tänkt att det kommer från att man är redo för strid, klädd för strid... Eller mer redo för sex, utan hinder...
  • flygrl
    Aniiee skrev 2021-08-29 01:03:43 följande:

Aha...och när du säger det slår det mig att jag en gång läste en amerikansk artikel om en äldre man som vart nån form av elitsoldat som bla. berättade att dom skippade kalsongerna av just det skälet du nämnde. En commandosoldat utan kalsonger...going commando...jag fattar.

Fast låter ju otroligt ofräscht måste jag säga...men krig är ju hårt och vidrigt på alla sätt så... :/

Sen har jag väl aldrig heller fattat grejen med skottar som går commando under kilten. Ok i tropiska djungler men i råkalla Skottland liksom...wtf?!
Svar på tråden Goding Commando