Goding Commando
Är det fler än jag som bara älskar att gå utan kallingar eller trosor om du är tjej/kvinna?
Vet inte riktigt varför jag gillar det då mycket.
Blir kåt av det och känner mig lite sexig faktiskt.
Är det fler än jag som bara älskar att gå utan kallingar eller trosor om du är tjej/kvinna?
Nej, jag går aldrig Commando, av den enkla anledningen att jag inte vill tvätta mina byxor så ofta... Men jag förstår att du blir lite småkåt av att låta klockspelet hänga fritt.
Going Commando skulle ju rubriken vara
Nä, tycker det låter ohygieniskt och ganska äckligt faktiskt. Inget jag skulle vilja göra. På sin höjd kan jag ha mjukisbyxor hemma utan kalsonger under, men de skulle jag aldrig visa mig offentligt i ändå.
Varför säger man going commando? Fattar inte uttrycket...
Jag hoppas fortfarande att min fru ska ändra sig och nån enda gång överraska mig med att ha kjol eller klänning och skippa trosorna. Jag har signalerat till henne att jag skulle tycka det var riktigt sexigt om hon nån gång gjorde det. Men nu har jag förstått att det kommer aldrig hända tyvärr... Så det är ju då bara att finna sig i det. Suck!
Varför säger man going commando? Fattar inte uttrycket...
Och för att svara på TS: Jag går bara commando hemma i pyjamas eller om det är verklig kris i tvätten.
Efter att ha vuxit upp i ett ganska strikt hem med ganska liten ?förståelse? kring nakenhet så började jag (med hjälp av en nära vän) att bada naken för några år sedan. Efter det så har jag slängt alla mina bh-ar och använder väldigt sällan trosor - inte på grund av något kopplat till sex utan mest bara för att det är så jävla skönt och för att inger någon slags befrielse-känsla.
Ingen vet riktigt. Enligt en version kommer utrycket från Vietnamkriget, då amerikanska soldater skippade kallingarna för att det blev för varmt och fuktigt. Enligt denna version kom också idén, både för frasen och för att faktiskt göra det, från skottar som jobbade med de amerikanska soldaterna som berättade att historiskt gick skottarna "regemental", eftersom de tjänade i kilt, och därmed utan kallingar. Inte i Vietnam dock.
Det mest osäkra verkar vara om soldaterna verkligen sa så, eller om de bara gjorde så. Uttrycket i sig kom kanske från universitetsvärlden i USA.
Ingen vet riktigt. Enligt en version kommer utrycket från Vietnamkriget, då amerikanska soldater skippade kallingarna för att det blev för varmt och fuktigt. Enligt denna version kom också idén, både för frasen och för att faktiskt göra det, från skottar som jobbade med de amerikanska soldaterna som berättade att historiskt gick skottarna "regemental", eftersom de tjänade i kilt, och därmed utan kallingar. Inte i Vietnam dock.
Det mest osäkra verkar vara om soldaterna verkligen sa så, eller om de bara gjorde så. Uttrycket i sig kom kanske från universitetsvärlden i USA.