• Anonym (Trådstartaren)

    Kvinnors sexleksaker mer seriösa än mäns?

    När man går in på olika apoteks hemsidor för att köpa grejer, finns det mängder med sexleksaker för kvinnor, men nästan inga för män. Männen måste vända sig till sidor som mer känns som halvporriga, rätt oseriösa platser.


    Varför är det så? Är mäns onani och önskan att tillfredsställa sig själva mer tabu än kvinnors?

  • Svar på tråden Kvinnors sexleksaker mer seriösa än mäns?
  • Tecum

    Det ligger lite i vad du skriver. Men utbudet för kvinnor mångdubbelt större, det är en orsak, Sen har kvinnor svårare att få orgasm och kan behöva leksaker mer än män. Det kan vara orsaken att deras grejor finns på apotek, friskvård alltså. Och det kan ta emot för kvinnor att beställa eller köpa i sexshopar, det blir mer seriöst när produkten finns på apotek...

  • Anonym (Treg)

    Bara jag som hatar att det heter så? "Sexleksaker"? Varför leksaker? så fruktansvärt avtändande.

    Att det är lättare att hitta seriösa sexhjälpmedel för kvinnor ligger nog i att det är mer accepterat att de använder sådana, av någon anledning.

  • Anonym (Trådstartaren)
    Tecum skrev 2021-08-29 11:37:41 följande:

    Det ligger lite i vad du skriver. Men utbudet för kvinnor mångdubbelt större, det är en orsak, Sen har kvinnor svårare att få orgasm och kan behöva leksaker mer än män. Det kan vara orsaken att deras grejor finns på apotek, friskvård alltså. Och det kan ta emot för kvinnor att beställa eller köpa i sexshopar, det blir mer seriöst när produkten finns på apotek...


    Fast det kan ta emot för män att köpa i sexshoppar också.
  • Tecum
    Anonym (Trådstartaren) skrev 2021-08-29 12:12:10 följande:
    Fast det kan ta emot för män att köpa i sexshoppar också.
    Nja, män är inte så känsliga på det området. De kan ju beställa på nätet, i diskret förpackning.
  • Anonym (Man)

    Jag tycker sexleksaker för kvinnor känns mer rätt och fint på något sätt.

    Dockor, fleshlights och liknande för killar känns gubbslemmigt och looser.

  • parnordqvist

    Att kvinnor har större utbud beror också på att de har så många fler sätt att tillfredsställa sig på, de är bättre utrustade med alla känsliga punkter kring och i slidan. Därför finns det G-punktsvibratorer, klitorisvibratorer, dildos, geishakulor m m0. Män har knappt någon G-punkt (prostatan kanske men inte någon som kvinnor). Det är alltså bättre att vara kvinna även här.
    Det senaste är lufttrycksvibratorer som ska stimulera klitoris på ett nytt sätt och ge kvinnor orgasm lättare. Jag har faktiskt en sån själv, köpte den utan att jag var medveten om att det var en lufttrycksvibrator. Den ger inte så mycket känsla. Vad beror det på? Jo ollonet är bara hälften så känsligt som klitoris (4 000 nervtrådar mot 8 000). Tacka f-n för det att det blir bättre när det är en sån stor skillnad! Sen är det ju inte heller "manligt" att använda njutningsleksaker. En man ska ju liksom inte experimentera med sin sexualitet, då blir han för "kvinnlig".
    Nej det här med att vara man är inte alls så kul. Man känner sig B hela tiden.

  • Anonym (Man2)

    Om man läser tidigare inlägg, av män verkar det som.. så finns det plötsligt ingen strävan efter jämlikhet. Det etableras att vi inte är lika känsliga, att det inte är lika manligt att experimentera, eller att det är looserkänsla om en man har en fleshligt.

    Jämlikhet säger jag, även här. Det borde vara ett bredare utbud även för män. Jag har inget hjälpmedel själv utom porr ibland. Jag har partner, så du är man ingen looser helt enkelt(driver med diskussionen). Märkligt hur jämställda vi är men ändå inte.


    Det är väl bara bra om killar skulle experimentera med lite gummivaginor, istället för att bli porrskadad? för vissa kan inte hantera porr verkar det som.

  • Anonym (1+1=2)

    För att män har lättare för att få orgasm än kvinnor givetvis.

    För kvinnor krävs det stimulans för orgasm, män behöver inga leksaker/stimulans för att komma.

    Hur kan du inte veta detta?!

  • Anonym (1+1=2)
    Anonym (Man2) skrev 2021-08-30 06:41:07 följande:

    Om man läser tidigare inlägg, av män verkar det som.. så finns det plötsligt ingen strävan efter jämlikhet. Det etableras att vi inte är lika känsliga, att det inte är lika manligt att experimentera, eller att det är looserkänsla om en man har en fleshligt.

    Jämlikhet säger jag, även här. Det borde vara ett bredare utbud även för män. Jag har inget hjälpmedel själv utom porr ibland. Jag har partner, så du är man ingen looser helt enkelt(driver med diskussionen). Märkligt hur jämställda vi är men ändå inte.

    Det är väl bara bra om killar skulle experimentera med lite gummivaginor, istället för att bli porrskadad? för vissa kan inte hantera porr verkar det som.


    De flesta män som är porrskadade använder just sexleksaker som gummivaginor eller runkar i sin ensamhet.

    Jag förstår inte vad jämlikhet har med detta att göra, kvinnor och män är biologiskt olika och kvinnor har svårare att komma. Så är det bara och har inget med jämlikhet att göra, utan biologiska skillnader. Du vet, kvinnor och män är olika.
Svar på tråden Kvinnors sexleksaker mer seriösa än mäns?