• Anonym (Trådstartaren)

Kvinnors sexleksaker mer seriösa än mäns?

När man går in på olika apoteks hemsidor för att köpa grejer, finns det mängder med sexleksaker för kvinnor, men nästan inga för män. Männen måste vända sig till sidor som mer känns som halvporriga, rätt oseriösa platser.

Varför är det så? Är mäns onani och önskan att tillfredsställa sig själva mer tabu än kvinnors?

• Svar på tråden Kvinnors sexleksaker mer seriösa än mäns?
  • Anonym (Mans-äckel)
    New Dawn skrev 2021-09-30 02:23:05 följande:
    Så män som saknar sex skulle bli nöjda med en lösvagina? Det tror jag mycket sällan. Kanske för sig, men för de flesta är det största problemet att kvinnan inte vill och är aktiv i sexlivet. Inte att han behöver onanera bättre.
    Nöjdare
    vilket leder till mindre tjat och konflikter
    vilket leder till att kvinnan får mer lust
    vilket leder till att det blir mer sex
    vilket får båda var för sig och relationen att må bättre
    vilket gör mannen ännu nöjdare
    vilket blir en positiv spiral
  • Anonym (Kille)
    New Dawn skrev 2021-09-30 02:19:20 följande:
    Okej så du tycker att vi kan debattera dina upplever med vänners snack under middagar, och hur känsligt det blev och hur synd det är om männen, men mina erfarenheter om just män och sexleksaker ska vi inte diskutera. Märkligt va?

Ja, vår erfarenhet av mäns sexualitet påverkar också synen på den. Så är det.

Din vilja att prata om känslor stannar vid känslor för män tyvärr.

Hur andra män beteer sig sexuellt påverkar tyvärr.

Det betyder inte att jag låter det påverka sex med min egen man och jag vet att män är individer. Min man har jag använt flera olika sexleksaker på, men de ger egentligen inte så mycket. Vi använder inte sällan sexleksaker på mig också.

Tror du att mäns sexliv skulle bli bättre om de hade mer lösvaginor?

Vad vill du tala om när det gäller mäns sekualitet i fikarummet, det som du blivit så upprörd över?

Jag är inte ute efter att debattera. När diskussioner tenderar till att gå över till frågor som har en underton av irritation mot en person och när frågorna börjar spreta åt diverse håll med känslan att nu vill man bara sätta den andre på plats och vinna i debatten. 

Ja då brukar jag backa för då vet ju både du och jag att resultatet bara blir en debatt fram och tillbaka som kommer mer och mer från ämnet och resultatet blir inte konstruktivt. Men jag kan ha fel då detta bara är text och hoppas att du vill hålla en hög nivå på diskussionen. Men oftast när någon ställer typ många frågor i samma inlägg mot personens tyckande och inte åt olika håll så brukar det vara för mycket känslor inblandat. 

Diskuterar gärna men på en mer konstruktiv nivå om ämnet hur man får mäns sexualitet att bli lika ok att tala om som kvinnors. Utan att det går in på person. Man behöver alltså lyfta blicken än att fastna på min personliga upplevelse av ett fikarum som jag misstänker du enbart vill slå hål på.

Skulle jag skriva svar på alla frågor om hur jag tror om mäns lösvaginor och om vad jag vill tala om i fikarummet samtidigt som du förutsätter att jag blivit så upprörd fast det inte står något om det osv. Hur lugn som helst. Det tror jag du också förstår att det kommer bara bli fram och tillbaka av någon slags irritation än konstruktiv diskussion. Då är det bättre att backa och ta diskussionen när den kan ske lugnt och sansat.  

Men tackar för diskussionen så långt.

• New  Dawn
    Anonym (Mans-äckel) skrev 2021-09-30 08:43:50 följande:

Bara att onanihjälpmedel för män saluförs på apotek på samma villkor som de för kvinnor hade gjort att jag som man skulle känt mindre skam över min sexualitet och antagligen gjort det lättare för mig att njuta av sex (så som du argumenterar behövs för kvinnor) - även om jag aldrig handlade något.

Visst, man kan argumentera för att det innebär en risk att de män som idag tar sig för stora friheter med sin sexualitet tar sig ännu större friheter.

Men det vi sysslar med idag kan närmast liknas vid kollektiv bestraffning. Eftersom en mindre andel män beter sig illa så ska alla män skambeläggas. Men de enda som tar åt sig och känner skam är vi som egentligen inte hade gjort något fel från första början...

Jag vet inte om någon redan skrivit om detta. Har inte läst alla inlägg.

Jag skulle beställa något på Apotea idag. Då fick jag idén att kolla efter manliga onani-hjälpmedel och det fanns ju jättemycket. Även det som skulle kunna kallas lösvaginor. Tex Satisfyer Men Classic Silver onanihjälpmedel

Så kollade jag på Apoteket hjärtat och även där fanns det. Tex något Som heter "Satisfyer Men Heat Vibration Onani-hjälpmedel", eller "Hot Octopuss Pulse Solo Essential"

Vad är problemet?. Är det att du inte sett dessa på hyllorna?

Är ni inte mer än lovligt gnälliga, som drar det så långt.

Herregud, skulle man börja känna sig skambelagd så fort man behöver köpa något som de inte har hemma, eller som finns bakom disk.

Själv har jag köpt alla sexleksaler på nätet utan att böla. Tex analstavar finns inte på apoteket. Det kunde jag känns mig kränkt över.
    Jag ensam har ansvar för hur jag väljer att tolka det jag ser
  • New  Dawn
    Anonym (Mans-äckel) skrev 2021-09-30 08:47:07 följande:

Nöjdare

vilket leder till mindre tjat och konflikter

vilket leder till att kvinnan får mer lust

vilket leder till att det blir mer sex

vilket får båda var för sig och relationen att må bättre

vilket gör mannen ännu nöjdare

vilket blir en positiv spiral

Beställ en lösvagina då om det är så bra. Finns även olika onani-hjälpmedel och lösvaginor på apotek om du absolut vill handla därifrån.
  • New  Dawn
    Anonym (Kille) skrev 2021-09-30 08:59:37 följande:

Jag är inte ute efter att debattera. När diskussioner tenderar till att gå över till frågor som har en underton av irritation mot en person och när frågorna börjar spreta åt diverse håll med känslan att nu vill man bara sätta den andre på plats och vinna i debatten. 

Ja då brukar jag backa för då vet ju både du och jag att resultatet bara blir en debatt fram och tillbaka som kommer mer och mer från ämnet och resultatet blir inte konstruktivt. Men jag kan ha fel då detta bara är text och hoppas att du vill hålla en hög nivå på diskussionen. Men oftast när någon ställer typ många frågor i samma inlägg mot personens tyckande och inte åt olika håll så brukar det vara för mycket känslor inblandat. 

Diskuterar gärna men på en mer konstruktiv nivå om ämnet hur man får mäns sexualitet att bli lika ok att tala om som kvinnors. Utan att det går in på person. Man behöver alltså lyfta blicken än att fastna på min personliga upplevelse av ett fikarum som jag misstänker du enbart vill slå hål på.

Skulle jag skriva svar på alla frågor om hur jag tror om mäns lösvaginor och om vad jag vill tala om i fikarummet samtidigt som du förutsätter att jag blivit så upprörd fast det inte står något om det osv. Hur lugn som helst. Det tror jag du också förstår att det kommer bara bli fram och tillbaka av någon slags irritation än konstruktiv diskussion. Då är det bättre att backa och ta diskussionen när den kan ske lugnt och sansat.  

Men tackar för diskussionen så långt.

Tala för dig själv. Fundera på vem som är saklig och vem som flyter iväg utan att hålla sig till ämnet....

Det var du som valde att fly diskussionen när den inte passade dig.

Du är upprörd över att man inte kan tala om mäns sexualitet på fikaraster, men en fråga om vad det skulle handla om blev tydligen omöjlig.
  • New  Dawn
    Anonym (Kille) skrev 2021-09-06 08:15:09 följande:

En naturtrogen dildo som finns i massvis att köpa är också ett sexobjekt till för kvinnlig heterosexuell njutning. 

Sexleksaker åt båda könen är till för sexuell njutning och det är inget fel med att en kvinna eller man använder en sexleksak för att fantisera om det motsatta könet. Det är inte mer objektifiering eller mer negativt för att en man gör det än när en kvinna gör det. Lika för båda.

Om du är ute efter en riktigt naturtrogen dildo får du söka dig till sexshopar.
  • New  Dawn
    Anonym (Man2) skrev 2021-08-30 06:41:07 följande:

Om man läser tidigare inlägg, av män verkar det som.. så finns det plötsligt ingen strävan efter jämlikhet. Det etableras att vi inte är lika känsliga, att det inte är lika manligt att experimentera, eller att det är looserkänsla om en man har en fleshligt.

Jämlikhet säger jag, även här. Det borde vara ett bredare utbud även för män. Jag har inget hjälpmedel själv utom porr ibland. Jag har partner, så du är man ingen looser helt enkelt(driver med diskussionen). Märkligt hur jämställda vi är men ändå inte.

Det är väl bara bra om killar skulle experimentera med lite gummivaginor, istället för att bli porrskadad? för vissa kan inte hantera porr verkar det som.

Har du testat apotekens utbud för manlig onani?
  • Anonym (Kille)
    New Dawn skrev 2021-09-30 10:00:12 följande:
    Tala för dig själv. Fundera på vem som är saklig och vem som flyter iväg utan att hålla sig till ämnet....

Det var du som valde att fly diskussionen när den inte passade dig.

Du är upprörd över att man inte kan tala om mäns sexualitet på fikaraster, men en fråga om vad det skulle handla om blev tydligen omöjlig.

Tråkigt du känner så. 

Jag är inte upprörd över något. Jag försöker bara undvika diskussioner som lätt spårar ur. Varningssignaler är när människor på forumet börjar ställa många frågor i samma inlägg fast de flesta vet att det inte går att föra en vettig konversation med 5 frågor samtidigt. Man måste titta på en grej i taget för att få lite struktur. Samt när det börjar flikas in personliga påhopp i konversationen för att få en "motståndare" ur balans eller frågor med syfte att provocera debatt. 

För mig är inte det med ämnets bästa i åtanke. Då backar jag hellre när jag inte tror att den jag talar med egentligen vill föra en seriös konversation. 

Ett exempel är när jag redan skrivit att jag önskar diskutera ämnet allmänt och inte specifikt mig. Men trots det så återkommer du till mig personligen och vill gärna sätta stämpeln på mig att jag skulle varit upprörd fast det inte står någonstans. Så gör man ju inte om man är två vuxna runt samma bord och för en vettig konversation om något. Jag skulle aldrig få för mig att sitta vid ett bord och hitta på saker om den andre som inte sagts t.ex. 

Det finns de på FL som vill föra en seriös konversation och så finns det vissa som använder det som sin känslomässiga ventil och tidsfördriv. Vissa går igång på att skapa själva debatten och gillar den. Jag har inte intresse av det senare. 

Jag hoppas verkligen jag har fel då detta bara är text och jag inte hör ditt tonläge. Men jag tycker mig se mer irritation än ett genuint givande och tagande i en intressant diskussion. Därför backar jag. 

• Ddny
    Anonym (Mans-äckel) skrev 2021-09-29 11:29:00 följande:

I dagsläget uppfattar inte jag att kvinnors lust är mindre legitim och mindre viktig, utan långt mer legitim och viktigare.

Som sagts tidigare i tråden så ses mäns lust i samhällets ögon som något fult och äckligt, och själv har jag känt mig som ett jävla äckel när jag vill ha sex med min fru. När vi har sex och vilken sorts sex vi har bestäms helt och hållet av henne.

Hennes sexleksaker är med när vi har sex. Mina ber hon mig använda utom syn- och hörhåll för henne, inte osannolikt för att hon dragits med i samhällets äckel.

Att du känner dig som ett äckel, Det låter inte helt sunt..

Vad beror det på? Är hon en manshatande extremist som uttryckt såna värderingar eller är det en känsla som bara blossat upp efter alla diskussioner som varit senaste decenniet av metoo, feminism, samtyckeslagar m.m.?

Du låter som manliga motsvarigheten till det tjejerna kallar att vara någons "kropp att runka i", du får vara kuk när hon vill, som hon vill, är det rätt uppfattat?

Sista stycket känner jag igen mig i, vi har dildos, buttplugs m.m. med i sängen för hennes fysiska njutning, men när vi en kväll låg i sängen och pratade om sex och fantasier så berättade jag vad jag LÄST om prostataorgasm och dess rejälare orgasmer än vanliga sprut-sprut-klart, fick jag till svar: vill du prova nåt sånt får du då göra det utan mig!

Sa jag att minuterna innan hade hon kommit i 69an med en dildo analt.. gärna ber om anal stimulans vid vaginalt sex samt får kraftiga orgasmer av analsex.

Kändes lite tråkigt faktiskt, att det var äckligt och vägra att ens prova för min skull när hon vet hur skönt hon kommer av det
  • Anonym (sådär)
    Ddny skrev 2021-09-30 17:12:07 följande:
    Att du känner dig som ett äckel, Det låter inte helt sunt..

Vad beror det på? Är hon en manshatande extremist som uttryckt såna värderingar eller är det en känsla som bara blossat upp efter alla diskussioner som varit senaste decenniet av metoo, feminism, samtyckeslagar m.m.?

Du låter som manliga motsvarigheten till det tjejerna kallar att vara någons "kropp att runka i", du får vara kuk när hon vill, som hon vill, är det rätt uppfattat?

Sista stycket känner jag igen mig i, vi har dildos, buttplugs m.m. med i sängen för hennes fysiska njutning, men när vi en kväll låg i sängen och pratade om sex och fantasier så berättade jag vad jag LÄST om prostataorgasm och dess rejälare orgasmer än vanliga sprut-sprut-klart, fick jag till svar: vill du prova nåt sånt får du då göra det utan mig!

Sa jag att minuterna innan hade hon kommit i 69an med en dildo analt.. gärna ber om anal stimulans vid vaginalt sex samt får kraftiga orgasmer av analsex.

Kändes lite tråkigt faktiskt, att det var äckligt och vägra att ens prova för min skull när hon vet hur skönt hon kommer av det
    Jag tror att det snarare är en motreaktion från decennier med prioriterande av allt som är kvinnligt och konstant nedvärderande och problematisering av allt som är manligt.

Jag menar trodde man verkligen att man skulle kunna bedriva häxjakt på män hur länge som helst utan motreaktion? Och tror man nu att botemedlet mot motreaktionen är att bedriva ännu mer häxjakt och påpeka ännu tydligare för män hur dumma i huvudet det är?

Tydligen ville man ju ha könskrig istället för samarbete och nu fick man det. Som man bäddar får man ligga...
Svar på tråden Kvinnors sexleksaker mer seriösa än mäns?