Vad heter B-uppsats på engelska??
Ja, som rubriken säger: vad heter B-uppsats på engelska? Nån som vet??
Googla ditt universitets kurser och läs hur informationen ser ut på engelska. :)
Googla ditt universitets kurser och läs hur informationen ser ut på engelska. :)
Kan det vara samma sak som Bachelor's essay? Jag är inte 100% säker på att det är motsvarande men då har du något att kolla upp i alla fall.
Kan det vara samma sak som Bachelor's essay? Jag är inte 100% säker på att det är motsvarande men då har du något att kolla upp i alla fall.
Är du säker? Hade för mig att B är samma som kandidat, vilket skulle vara samma som bachelor's? Men det är för länge sen jag jämförde de svenska och engelskspråkiga strukturerna.
Är du säker? Hade för mig att B är samma som kandidat, vilket skulle vara samma som bachelor's? Men det är för länge sen jag jämförde de svenska och engelskspråkiga strukturerna.
?Räknas? b-uppsatser så pass att det finns en term för det?
Jag skulle skriva ?kursnamn b thesis?, men även fråga handledaren vad som är brukligt där, så får de väl motivera det för dig.
Haha, det är lite det som är grejen; de använder "B-thesis", vilket jag tycker låter som en dålig svensk översättning, så jag undrade om det verkligen kan stämma, men med tanke på att "S" föreslår det så kanske det är rätt trots allt?Jag tycker som sagt att detta låter som svengelska, jag menar inte att ifrågasätta dig, men vad baserar du detta på? Alltså, har du en pålitlig engelsk källa på att det är detta man kallar det? Sen är ju systemen olika mellan olika länder också förstås, men B-thesis låter som nåt svenskar och inga andra skulle förstå?
Associates degree är väl ungefärligt med en tvåårig examen i Sverige. Skulle kanske kalla en B-uppsats for "Associates research paper", men det är vad jag skulle kalla det. Beror ju på om du vänder dig till någon inom Sverige med din oversattning eller utomlands. Tror "B-uppsats" knappast är känt utanfor Sverige.
Associates degree är väl ungefärligt med en tvåårig examen i Sverige. Skulle kanske kalla en B-uppsats for "Associates research paper", men det är vad jag skulle kalla det. Beror ju på om du vänder dig till någon inom Sverige med din oversattning eller utomlands. Tror "B-uppsats" knappast är känt utanfor Sverige.