• Tue 31 Aug 2021 15:58
    1616 visningar
    22 svar
    22
    1616

    Kärlek och kvantfysik

    Jag undrar hur de hänger ihop? Vad upptäcker vi när vi tar på oss de kvantfysiska glasögonen? 

    Kanske att vi ska bli mer kärleksfulla mot oss själva och människor som vi har omkring oss. 
    Kanske att vi faktiskt kan skapa det liv vi önskar, kanske att våra liv ska få ett rikt flöde. Att vi får en bättre hälsa som gör oss mer harmoniska och starka. 

    Magiska möten med någon annan som helt enkelt handlar om att hitta kärleken till sig själv! 
     

  • Svar på tråden Kärlek och kvantfysik
  • Tue 31 Aug 2021 16:20
    #1
    +1

    Vad har kärlek och kvantfysik med varandra att göra?

  • Tue 31 Aug 2021 17:20
    #2

    Menar du att med kvantfysikens glasögon på kan du se "informationen" som finns vid universums rand? Kanske du ser dig själv som ett hologram? Skulle det då få dig att älska dig själv mer eller mindre? Ja, det är en svår fråga att svara på.

    Du får gärna utveckla lite mer vad du menar med kvantfysikens glasögon för jag hänger inte riktigt med.

  • Tue 31 Aug 2021 17:59
    #3
  • Tue 31 Aug 2021 19:26
    #4
    +1

    Jag tänker att det kan handla om energier och att det finns parallella verkligheter. Alltså att det som vi uppfattar som vår verkliga värld finns det också en parallell värld. Inte helt märkligt resonemang för den som är andligt intresserad. 

    Vi låser vår version av verklighet så som vi väljer att betrakta den. Vi är en del av ett kosmiskt fält, som består av energier, som består av vågor, som består av ljus.

    Vi människor kan vara rädda och ha ett kontrollbehov vilket gör att man inte har kontakt med den parallella andliga världen. Men om man tar hand om sig själv och blir mer kärleksfull och mer medveten om den alternativa verkligheten som existerar kan man påbörja ett helande och en väg tillbaka.
    En slags andlig terapi? 
    Blev kanske lite rörigt, hoppas ni förstår. 

    Har under året varit med om upprepade magiska möten med en kvinna, där jag försöker lista ut varför hon har kommit in i mitt liv och vilken lärdom jag behöver ta med mig. Dessa möten har lett mig in på sådana här tankar. Jag tror inte att det är en slump utan det finns en större mening med vårt sammanträffande. 

  • Tue 31 Aug 2021 19:44
    #5
    zuzazuza skrev 2021-08-31 19:26:03 följande:

    Jag tänker att det kan handla om energier och att det finns parallella verkligheter. Alltså att det som vi uppfattar som vår verkliga värld finns det också en parallell värld. Inte helt märkligt resonemang för den som är andligt intresserad. 

    Vi låser vår version av verklighet så som vi väljer att betrakta den. Vi är en del av ett kosmiskt fält, som består av energier, som består av vågor, som består av ljus.

    Vi människor kan vara rädda och ha ett kontrollbehov vilket gör att man inte har kontakt med den parallella andliga världen. Men om man tar hand om sig själv och blir mer kärleksfull och mer medveten om den alternativa verkligheten som existerar kan man påbörja ett helande och en väg tillbaka.

    En slags andlig terapi? 

    Blev kanske lite rörigt, hoppas ni förstår. 

    Har under året varit med om upprepade magiska möten med en kvinna, där jag försöker lista ut varför hon har kommit in i mitt liv och vilken lärdom jag behöver ta med mig. Dessa möten har lett mig in på sådana här tankar. Jag tror inte att det är en slump utan det finns en större mening med vårt sammanträffande. 


    Hur har det kvantfysik att göra?
  • Tue 31 Aug 2021 19:45
    #6
    +1
    zuzazuza skrev 2021-08-31 19:26:03 följande:

    Jag tänker att det kan handla om energier och att det finns parallella verkligheter. Alltså att det som vi uppfattar som vår verkliga värld finns det också en parallell värld. Inte helt märkligt resonemang för den som är andligt intresserad. 

    Vi låser vår version av verklighet så som vi väljer att betrakta den. Vi är en del av ett kosmiskt fält, som består av energier, som består av vågor, som består av ljus.

    Vi människor kan vara rädda och ha ett kontrollbehov vilket gör att man inte har kontakt med den parallella andliga världen. Men om man tar hand om sig själv och blir mer kärleksfull och mer medveten om den alternativa verkligheten som existerar kan man påbörja ett helande och en väg tillbaka.
    En slags andlig terapi? 
    Blev kanske lite rörigt, hoppas ni förstår. 

    Har under året varit med om upprepade magiska möten med en kvinna, där jag försöker lista ut varför hon har kommit in i mitt liv och vilken lärdom jag behöver ta med mig. Dessa möten har lett mig in på sådana här tankar. Jag tror inte att det är en slump utan det finns en större mening med vårt sammanträffande. 


    Men var har du fått ifrån att andlighet har med kvantfysik att göra? Det är inte det minsta relaterat. Kvantfysik är vad som beskriver atomers och elementarpartiklars rörelse och växelverkan. Var kommer andligheten in i detta?
  • Tue 31 Aug 2021 19:55
    #7
    Pinnen2 skrev 2021-08-31 19:45:12 följande:
    Men var har du fått ifrån att andlighet har med kvantfysik att göra? Det är inte det minsta relaterat. Kvantfysik är vad som beskriver atomers och elementarpartiklars rörelse och växelverkan. Var kommer andligheten in i detta?
    Är det inte så att allt är vågor av energi som brer ut sig i hela universum.  Atomer, molekyler. stenar , träd, människor osv. 

    Samtidigt så existerar det och pågår ett parallellt tillstånd till vår verklighet. En annan dimension.....
  • Tue 31 Aug 2021 20:02
    #8
    zuzazuza skrev 2021-08-31 19:55:22 följande:
    Är det inte så att allt är vågor av energi som brer ut sig i hela universum.  Atomer, molekyler. stenar , träd, människor osv. 

    Samtidigt så existerar det och pågår ett parallellt tillstånd till vår verklighet. En annan dimension.....
    Om du vill förstå kvantfysik på ett övergripande plan rekommenderar jag att du läser Stephen Hawkins böcker. The Grand Design (Tror den heter Den stora planen på svenska). Han försöker förklara "lättbegripligt" (det är allt annat än lätt) vad kvantfysik är och hur universum uppkom. Det kan hjälpa dig förstå vad kvantfysik är, sedan överlåter jag åt dig att få in hur kärlek skulle passa in i där.

  • Tue 31 Aug 2021 20:02
    #9

    Kan du berätta om ett av dessa magiska möten?

  • Tue 31 Aug 2021 20:10
    #10
    Pinnen2 skrev 2021-08-31 19:45:12 följande:
    Men var har du fått ifrån att andlighet har med kvantfysik att göra? Det är inte det minsta relaterat. Kvantfysik är vad som beskriver atomers och elementarpartiklars rörelse och växelverkan. Var kommer andligheten in i detta?
    Andligheten kommer in på så sätt att om du är tillräckligt öppen kan du uppfatta signaler i din omgivning, var uppmärksam på energier,  tolka magiska möten som ett tecken på att du ska bli mer uppmärksam på något. Och jag tror att allt handlar om en själv egentligen, att se dessa mystiska händelser som ett tecken på att bli mer självmedveten som en spegel som blir som ett uppvaknande. 

    Den här kvinnan kom in i mitt liv och rörde till det i huvudet på mig. Och jag tror att hon kom in i mitt liv vid rätt tidpunkt likaväl som jag kom in i hennes liv vid rätt tidpunkt, det var meningen att det skulle hända, vi behövde varandra för att lära oss något. 
Svar på tråden Kärlek och kvantfysik