• Fri 3 Sep 2021 16:56
    869 visningar
    2 svar
    2
    869

    Inte fått den service vi betalat för.

    Hej!

    Vi köpte bil i början av året och då köpte vi även till en garantiförsäkring för ett år. Jag ringde försäkringsbolaget för en vecka sedan och fick veta att säljaren inte registrerat bilen för garantin. Jag har pratat med säljaren som säger att det gör inget och om vi har problem så kan vi bara höra av oss till dem så fixar dem felet (om det täcks av garantin). Borde inte vi kunna kräva pengarna tillbaka då vi inte fått den service vi betalat för?

  • Svar på tråden Inte fått den service vi betalat för.
  • Fri 3 Sep 2021 18:19
    #1

    Ni kommer så klart inte få några pengar men jag skulle kräva att de registrerar bilen. Inget handskakskontrakt gäller när det kommer till kritan.

  • Fri 3 Sep 2021 18:21
    #2

    Men en sån garantiförsäkring, det köpte ni väll till av säljaren på bilfirma? Att de lagar om det uppstår fel som ingår i den försäkringen. Det har väll inget med ert försäkringsbolag. Så länge de lagar bilen om fel uppstår som omfattas av garantiförsäkringen har ni ju fått den servicen ni betalt för. Först när de motsätter sig att laga bilen kan ni kräva ersättning för för det om det skulle vara så att de omfattas.

Svar på tråden Inte fått den service vi betalat för.