Inlägg från: KalleXL81 |Visa alla inlägg
  • KalleXL81

Har ni någon hobby/fritidsintresse?

När jag flyttade till min lägenhet för 23 år sedan hade grannen just blivit änkling. Efter ett tag visade det sig att hans yrke var att göra 3D-Animering i ett gratisprogram som idag efter uppgradering heter Blender 3.0. Han lärde mig att komma igång. Programmet finns både för Windows och Macdatorer. sedan den dagen animerar jag mist 2-3 timmar varje dag och det är 23 år sedan. Animera innebär att du kan göra rinnande vatten och häftiga Cartoons och du blir aldrig fullärd. 

Här har jag gjort ett utkast om hur en iMac kommer att se ut 2050 med fingrar och allt inbyggt i datorn

• KalleXL81

50 procent av vuxna  människor arbetar framför datorer  i 50 år som går raka vägen hem till TV-soffan ändå blir dom 80-85 år innan dom dör.

Dom som åkt Vasaloppet 10-20 gånger och som bor på gymanläggningar hela sitt liv dom blir inte en dag äldre, förmodligen för att kroppen tröttas och tråkas ut till leda av allt slit som därför ger upp och dör i förtid.
    Att promenera till affären och tunnelbanan till jobbet och tillbaks räcker bra för att må tillräckligt bra.

Svar på tråden Har ni någon hobby/fritidsintresse?