Anonym (Singeltjejen) skrev 2021-09-08 20:18:55 följande:
Jag lade upp någon enstaka kontaktannons och svarade på några, men oftast sökte jag bara på profiler och skickade iväg ett meddelande till dem jag tyckte var intressanta.
Jag lade ner ganska mycket möda på min egen profilsida så att texten var välskriven och beskrev tydligt vem jag är och vad jag var ute efter. Och så hade jag några få snygga bilder som var sexiga men ganska påklädda (anonyma såklart, jag ville inte visa mitt ansikte), jag testade att lägga upp mer avklätt men då exploderade min inkorg ;) haha jag fick en del upprörda brev från folk som anklagade mig för att ha en fejkprofil om jag hade för snygga bilder, de trodde inte att det var jag på bilderna. Ett par som jag träffade hade samma erfarenhet, men den tjejen var verkligen modellsnygg i verkligheten också.
Jag tror annars att jag fick så många seriösa svar tack vare att jag själv gav ett seriöst intryck. Det är klart man får ett trettiotal "hej vill du knulla?" och dickpics varje dag men dem går det ju snabbt att radera, och så väljer man ut dem som är intressanta att prata vidare med.
Lägg ner lite energi på att skriva en bra presentation på profilen, vilka ni är och vad ni är ute efter. Det skadar inte att vara tydlig med att ni båda vill detta och att ni är trygga som par. Jag blev mer intresserad om kvinnan framstod som den mest drivande. Det är rätt många parprofiler som skapas av ensamma män så man är lite misstänksam mot profiler där kvinnan inte lyser igenom så att säga. Även om ni inte avslöjar er identitet så ha med några snygga bilder på er båda och gärna er tillsammans. Som tjej är jag ju intresserad av er båda, kanske främst henne då men det är klart att det är ett plus om han också är läcker ;)
När ni tar kontakt så behöver det inte vara en roman men skriv något mer än en mening. Huvudsaken är att ni skriver något som väcker min nyfikenhet att kolla in er profil. En del har humor, andra skriver mer seriöst men trevligt och intelligent, andra skriver sexigt... låt er personlighet speglas. Och skaffa ett kik-konto, där kan man verifiera sig snabbt och skicka mer bilder eller videochatta (bilderna kan raderas efter några sekunder osv).
Tack för många bra tips! Kul att höra att det finns goda erfarenheter från BC. Jag förstår att man får vara beredd på att vaska en stund innan man hittar sina guldkorn. Men det kan det ju vara värt!
Utan att förhäva mig så borde snygga bilder, en hyfsat välformulerad beskrivning och en putsad profil inte vara några problem att ordna. Jag förstår poängen med att tjejen har en tydlig framtoning, är nog en viktig detalj i dessa sammanhang?
Får kanske planera in en hotellweekend för fotosession framöver så vi har lite material i beredskap!
Som sagt, tack för att du tar dig tid och delar med dig av dina tankar, tips och erfarenheter!