• Kaga

    Höstskor liknande kavat iggesund, finns det?

    Gillar kavat modell iggesund. Vattentät, smidig lite högre sneaker.

    Men har iår köpt halland som inte är lika höga.

    Nu saknar jag den lite högre modellen kggesund såhär på hösten. Undrar om det finns någon liknande modell av annat märke som är lite billigare?

    Säsongen är så kort, snart är det vinter, men saknar något innan vintern! Känns dyrt köpa kavat nu.

  • Svar på tråden Höstskor liknande kavat iggesund, finns det?
  • Kaga
    LaFontaine skrev 2021-09-04 21:38:57 följande:

    Vi gillar Pax Lepus.


    Den såg intressant ut, är den stor eller liten i storlek?
  • Anonym (Charlotte)

    Vi brukar köra på viking cascade mid gtx. Priset är nog inte så mycket lägre än kavat men någon hundring eller två i alla fall kanske

  • Kaga
    Anonym (Charlotte) skrev 2021-09-04 22:01:28 följande:

    Vi brukar köra på viking cascade mid gtx. Priset är nog inte så mycket lägre än kavat men någon hundring eller två i alla fall kanske


    Jo den har jag faktiskt tittat lite på också. Hittade den för just några hundra billigare än kavat.

    Men på olika sidor står det olika innermått på den.

    Tex olika på jollyroom och footway.

    Hur upplever du de i storlek?
  • LaFontaine
    Kaga skrev 2021-09-04 21:49:00 följande:

    Den såg intressant ut, är den stor eller liten i storlek?


    Ganska normal skulle jag säga. Men pax skor har olika innermått på alla modeller. Man kan mejla dem om man vill ha exakta mått. Det går väldigt fort att få svar.
  • MsFry

    Jag gillar också den skon men förra året köpte jag istället Kulings Lofoten som är betydligt billigare. Är väldigt nöjd med dem så det blev samma modell i år igen.

    Det är så pass kort säsong för den typen av sko så det funkar helt klart med budgetvarianten tycker jag.

Svar på tråden Höstskor liknande kavat iggesund, finns det?