Inlägg från: Anonym (A) |Visa alla inlägg
  • Anonym (A)

Jag kan inte bygga muskler

Först en brasklapp. Jag är verkligen ingen träningsguru och är inte i närheten av din erfarenhet i frågan men jag har ändock ett förslag.

Du skriver att du fått en dadbod. Jag tolkar detta som att du har lite mer kroppsfett än du är nöjd med?

Efter 15 års styrketräning så lär det finnas en hel del muskler under dadboden. Jag tycker att du ska testa 2 veckor på ketogen kost. Att du käkar under 20 g kolhydrater per dag under denna tiden. Recept hittar du på dietdoctor.se.

Har du hög kolhydratsförbrukning nu så kommer du antagligen efter ett tag drabbas av ketoflu. Du kan må skit ett par dagar alltså. Men som sagt, ge det minst 2 veckor strikt utan fusk. Får du inga positiva indikationer under denna tid så kan du antingen förlängs nån vecka till om allt funkar eller pröva nåt annat.

Ta din vikt och dina mått runt buk etc innan du börjar så att du har nåt att jämföra med.

Om du har några hälsoproblem som kan vara ett problem så föreslår jag att du googlar det aktuella problemet ihop med orden kolhydratkost, lchf, keto, ketos etc.

• Anonym (A)
    Anonym (Tränat) skrev 2021-09-05 11:31:27 följande:

Att tappa fett utan att samtidigt tappa lite muskler är svårt. Du får välja stor, stark och en del fett eller ganska stora och stark och lite fett. Läs på om periodicering

Jag skulle ju återigen vilja hävda att ketogen kost kan fungera för detta.
Svar på tråden Jag kan inte bygga muskler