• Tiffany

    Söka nyt jobb, GRAVID

    Hur stor chans tror ni att jag har att få en fast anställning om jag berättar på intervjun att jag är gravid ? Eller ska man skriva sånt i CV:t? 


    Sollar ni arbetsgivare bort gravida :D ärligt nu. Jobbar just nu som timvikarie men vill ju såklart ha fast helst 

  • Svar på tråden Söka nyt jobb, GRAVID
  • fjanten

    Det ska inte påverka, men det är ju klart det kan göra det (beroende på). Många anställer förstås långsiktigt och då är ju en kommande föräldraledighet en droppe i havet med tanke på hur länge personen är tänkt att vara anställd där. Så finns det ju personer med ett så bra CV så den personen vill man inte missa att anställa - då är det heller inte hela världen att det blir en period föräldraledighet.

    Söker du däremot jobb som "alla" kan göra, då är ju oddsen höga att de går vidare med andra sökande.

  • Jemp

    Beror nog väldigt mycket på bransch osv, samt hur "attraktiv" du är på arbetsmarknaden med specifik kompetens osv.

    Jag vet flera som inlett anställning med föräldraledighet. Berättat antingen vid jobberbjudande eller intervju.

    Skriv inte i ansökan.

  • Jemp

    Och jag vet (tyvärr, men i det fallet rätt förståeligt) om de arbetsgivare som sållat bort också.

Svar på tråden Söka nyt jobb, GRAVID