Manligt kvinnligt och skillander i hur man tänder sexuellt på varandra!
Hej!
Funderar på detta hur vi människor tänder på varandra gällande det fysiska. Känns som det för mig är något nu som blir en krock och skapar funderingar. Självklart så är vi ju alla olika och fungerar ju olika sexuellt naturligtvis. och så måste det ju få vara. Men jag just nu funderar på är lite kring manligt och kvinnligt, hur mycket som går att tillskriva det eller om det mer helt enkelt är individuellt.
Min fundering alltså, är kring huruvida mycket vi tänder på att just se på den andre naken, samt att få ta på och smeka den andre naken och ev skillander mellan kön där! Hur stor vikten av det är, mot för att istället mer få uppleva den andre med hela kroppen fysiskt nära sin egen hud.
Jag undrar om det är något som kan tillskrivas det ena könet mer, som vanligare eller bara individuellt mest? Min upplevelse är så att just att titta på mer avstånd, samt att just få ta på, är vanligare hos männen, att tända på!? Och För min egen del, så är det så mycket viktigare med känslan mentalt och känslomässigt inuti mig som skapas och fokuset ligger automatiskt på det och jag är inte alltid så medveten om vad som varit vägen dit, vilka andra sinnen som vart med före det. Och är inte medveten om att det visuella med synen och känseln med ex händer, varit så på medvetet plan. Kanske är jag bara omedveten om hur vilka sinnen jag använder och hur, det kan vara så också.
Tänker också nu på det att det tyvärr fortfarande är vanligare att kvinnor ofta är bättre på den här biten med känslor och därmed automatiskt lättare kanske kan koppla sina yttre upplevelser med sina sinnen, till känslorna inuti? (naturligtvis inte alltid då förstås)
Sen tänker jag också att traditionellt sett förr har det väl varit vanligare att män konsumerar mer sex i form av tidningar och internet. Och sen om vad som är hönan och ägget där, i om det är för män mer använder ögonen som sinne eller om det istället tvärtom påverkar och lär upp sexualiteten mer styrt åt det visuella hållet? Hur ser ni andra här på en sådan här fundering?